Sunset Boulevard RECENSIE

Sunset Boulevard is het vierde deel in de mateloos populaire VIP-lijst serie van Zoey Dean. We volgen voornamelijk Anna, maar ook haar vriendinnen Cammie, Sam en Dee in hun leventjes in het mondaine Beverly Hills. Jongens en merkkleding zijn de twee belangrijkste zaken waar ze zich mee bezighouden. Het is heerlijk om te lezen over gemene rijke meisjes uit Beverly Hills en, toegegeven, auteur Dean verstaat haar vak, want het boek leest als een trein. Na een paar honderd bladzijden zijn de hoofdpersonen echter niet meer leuk, maar eerder misselijkmakend. De vier - in merkkleding gehulde - meiden zijn niet sympathiek en worden dat ook niet in de loop van het vrehaal. Ze denken alleen aan zichzelf en vinden het de gewoonste zaak van de wereld dat iedereen doet wat ze zeggen, dat ze zomaar even een vliegtuig naar Mexico nemen en dat ze niet naar school gaan. Heel soms lijkt het alsof ze tot een inzicht komen en zich realiseren dat dun zijn, merkkleding en imago niet alles is. Maar helaas, aan het eind van het boek zijn het nog steeds dezelfde oppervlakkige rijkeluiskindjes. Klaar voor het volgende avontuur in de reeks. Ook zitten er jammer genoeg wat losse eindjes aan het verhaal. Hoe loopt het af met de zus van Anna? En met haar chauffeur, op wie ze een oogje heeft?
Het is duidelijk dat auteur Zoey Dean de boekenreeks als een soort soap in elkaar heeft gezet en dat deze verhaallijnen weer terugkomen in de volgende boeken. Verder staat Sunset Boulevard bekend als een 12+ boek, maar het gaat over (zeventienjarige!) meiden die seks als machtsmiddel en Gucci als troostmiddel gebruiken. Niet echt iets waarin veel twaalfjarigen zichzelf zullen herkennen. Het is niet zo dat dit boek het lezen niet waard is, maar het is een beetje als met chocola of een bord friet. Het is lekker, maar van teveel word je misselijk, en het is verstandig om af en toe ook iets anders op tafel te zetten. Nu maar hopen dat de lezeressen dat ook doorhebben.

Sunset Boulevard

Zoey Dean

6 juli 2008

ISBN 9789069749860
    Uitgever Arena
  • Ondertitel:

De VIP*lijst # 4

Arena

Tiener boeken

1  2  3  4  5

Na het succes van de tienerserie De it-girl brengen we u een nieuw deel in de jeugdreeks De VIP*lijst. Zoey Dean is internationaal al een verkoopsucces, en met Sunset Boulevard zal ze ook Nederland en Vlaanderen gaan veroveren.
    De van oorsprong New Yorkse Anna Percy verhuisde naar L.A. om er een leuke tijd te hebben. En dat heeft ze, ook al is heel L.A. jaloers op de wonderschone Anna (en dan met name al haar vrouwelijke klasgenoten). Wanneer ze naar Las Casitas in Mexico moet voor een uiterst geheime missie voor haar übermachtige vader, lopen de zaken echter in het honderd.

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• The Cage 2 - De jacht