Dagboek van een voetbalvrouw RECENSIE

Dagboek van een voetbalvrouw is geschreven door Magali, de vrouw van voetballer Dean Gorré. Ze volgde haar man naar Engeland toen hij daar bij een club kon gaan spelen. Magali beschrijft in dagboekvorm het verhaal van een andere, zelfverzonnen voetbalvrouw. Wat die allemaal meemaakt en wat een voetbalvrouw over moet hebben voor haar man. De hoofdstukken lijken een soort columns, ze kunnen allemaal los gelezen worden en gaan niet door op wat besproken is in het vorige hoofdstuk. Ze gebruikt veel Engelse woorden, sommige woorden horen gewoon bij het wereldje, zoals ‘footywife’. Ze gebruikt echter ook te pas en te onpas woorden, zoals ‘amazing’ of ‘how cool’, die je ook gewoon kunt vertalen. Zo als het nu gebruikt wordt, vind ik het een beetje kitscherig overkomen. De zinnen zijn soms ook erg kort, het lijkt zelfs op een soort stenotaal. En af en toe mis ik daardoor samenhang tussen de zinnen. De onderwerpen die ze behandelt zijn wel erg leuk en grappig om te lezen. Ik had nooit kunnen denken dat dit allemaal achter de schermen speelde, het is een soort Fashion Babylon, alleen dan over de voetbalwereld. Het boek laat veel voordelen van het voetbalwereldje zien, maar door het commentaar dat ze geeft en als ze vertelt wat ze moet opgeven, zie je ook een hele andere kant. Je krijgt wel het gevoel dat de vrouw en Dean anders zijn dan de andere stellen, het einde is dan ook zeer verrassend! De schrijfstijl is niet geweldig, maar het was wel leuk om te lezen. Jammer dat het boek maar zo weinig pagina’s heeft, want nu was het zo uit.

Dagboek van een voetbalvrouw

1  2  3  4  5

Dagboek van een voetbalvrouw beschrijft het privé-leven van spelers bij de grote clubs in Nederland en Engeland. Dit fictieve dagboek is geïnspireerd op echte gebeurtenissen, verhalen die alleen zo – zonder namen en rugnummers – verteld kunnen worden. Verhalen over blingbling en tranen. We zijn getuige van de ups en downs van een voetbalvrouw die haar man volgt van Ajax naar Manchester United. Van de polderglamour komt ze in een milieu waar het normaal is om in een villa te wonen met drie auto’s voor de deur. Waar bruiloftsfeesten worden verkocht aan de hoogst biedende tabloid. Het lijkt allemaal geweldig, maar je offert alles op voor je man. A life of glamour has its price.

Dit boek is ook verkrijgbaar met een groene cover (zelfde ISBN).

MEMBER RECENSIES

• Talon Saga 3 - Jager