Guinness & Rozenwater RECENSIE

Al voordat ik een letter had gelezen, was ik verliefd op dit boek. Ik vind de kaft prachtig en niet alleen de omslag, maar ook het boek zelf is betoverend. Guinness en rozenwater is het vervolg op Café Babylon. Het boek is op zich los te lezen, maar is leuker wanneer je het eerste boek ook hebt gelezen. In dit verhaal zijn de drie zussen uit Iran al helemaal gewend aan het Ierse stadje Ballinacroagh. Maar, lang niet iedereen is blij met de buitenlandse vrouwen en hun rare café met vreemde geuren. Toch worden steeds meer bewoners vaste klant van het restaurant en zelfs de kranten schijven over de heerlijke gerechten die er worden geserveerd. Deze gerechten zijn al genoeg om de aandacht vast te houden, maar het mysterie rond een aangespoeld meisje maakt het verhaal nog leuker. Het enige minpuntje is wel dat het boek erg veel lijkt op Café Babylon: veel lekker eten, dezelfde personages en dezelfde roddels. Ik heb er evengoed van gesmuld: Guinness en rozenwater leest als een heerlijk sprookje, waarvan je gaat watertanden.

Guinness & Rozenwater

1  2  3  4  5

De Iraanse zussen Aminpour - Marjan, Bahar en Layla - hebben eindelijk hun plek gevonden te midden van de inwoners van het Ierse dorpje Ballinacroagh, waar zij overheerlijke kookkunsten vertonen in hun exotische café Babylon. Dan wordt een jong meisje gevonden op het strand bij Ballinacroagh, en hoewel ze niet praat, wordt het algauw duidelijk dat ze een duister geheim met zich meedraagt dat een wig zal drijven tussen de inwoners van het streng katholieke dorpje. De drie zussen willen het meisje helpen maar hebben zelf ook de nodige turbulentie in hun leven. Uiteindelijk komen ze erachter wie Bella Rosa - het aangespoelde meisje - is, en komen ook de geheimen in hun eigen leven eindelijk boven water.