Angus, Thongs and Perfect Snogging RECENSIE

Dit boek is een filmeditie van de twee eerder verschenen boeken: Tijger, tanga’s en tongzoenen en Kiwi’s, kanjers en giga-onderbroeken van Louise Rennison. Deze twee dagboeken van de 14-jarige Georgia Nicolson zijn om van te smullen. Georgia heeft meer interesse in jongens, dan in school en doet net alsof het haar niets doet als haar vader naar Nieuw-Zeeland vertrekt om werk te zoeken, en ze haar moeder ziet flirten met de bouwvakker. Maar ondertussen….
Alleen al na het lezen van de eerste alinea van Tijger, tanga’s en tongzoenen, lig je dubbel: “Oom Eddie was bij papa op bezoek, dus ze moesten natuurlijk weer rond komen neuzen om te kijken wat ik aan het doen was. Als oom Eddie (die zo kaal is als een neet – nee, als twee neten) nog één keer tegen me zegt: ‘Weet jij waar mijn haar is gebleven?’, maak ik mezelf van kant. Hij lijkt niet door te hebben dat ik geen rompertjes meer draag.”
De boeken zijn humoristisch en de auteur lijkt precies te weten hoe pubermeisjes zich gedragen. Zo verzinnen Georgia en haar vriendinnen om de haverklap nieuwe woorden. Het leuke aan de combinatie van de twee boeken is dat het verhaal door lijkt te lopen. Omdat je er waarschijnlijk geen genoeg van kunt krijgen, is het maar goed dat dit boek eigenlijk uit twee boeken in één bestaat. Zo kun je nog wat langer genieten!

Angus, Thongs and Perfect Snogging

Louise Rennison

4 oktober 2008

ISBN 9789025744601
    Uitgever Gottmer
    303 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Angus, Thongs and Full-frontal Snogging
  • Ondertitel:

Film-editie deel 1 en 2

Gottmer

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

De dagboeken van Georgia Nicolson, de Bridget Jones voor pubers, worden wereldwijd door miljoenen fans verslonden. Vanaf nu zijn haar hilarische bekentenissen ook op het witte doek te zien. De film is gebaseerd op de eerste twee boeken uit de serie, in Nederland verschenen onder de titels Tijger, tanga's en tongzoenen en Kiwi's, kanjers en giga-onderbroeken.
    De filmeditie, met daarin gebundeld deel 1 en 2, biedt Georgia's fans de gelegenheid om nog uitgebreider te smullen van haar 'problemen'. Van haar idiote ouders tot haar relatie met SeksGod Robbie, van tongzoenen tot haar op je benen, het wordt ons allemaal tot in details toevertrouwd.