Komt een vrouw bij de dokter

Luisterboeken zijn inmiddels al een tijdje niet meer weg te denken, het komt steeds vaker voor dat een boek ook op luister-cd of zelfs een mp3-speler wordt uitgebracht. Maar een hoorspel is weer hele andere koek! Met verschillende stemmen en geluidseffecten wordt het luisteren echt een plezier. Er wordt niet echt voorgelezen, maar meer geacteerd als een soort film zonder beeld.
Persoonlijk ben ik geen groot fan van de "gewone" luisterboeken, omdat ik 8 uur lang luisteren naar één voorlezende stem nogal monotoom vind en dat doet mijn concentratie en fanatasie teniet. Het is juist zo lekker als je bij het lezen je eigen intepretatie aan het verhaal kan geven en je het verhaal voor je ziet gebeuren. Met een hoorspel wordt dit juist heel erg versterkt.
Komt een vrouw bij de dokter, het fenomenale boek van Kluun, is nu ook als hoorspel te beluisteren. En wát een ervaring is dat, zeg! Men zegt dat in welk genre je normaal gesproken ook leest, Komt een vrouw bij de dokter moét je gelezen hebben! En dat is ook zo! Dit boek heeft mij zeer geraakt en zal mij altijd bij blijven. Het hoorspel moest en zou ik dan dus ook luisteren. Met de geweldige stemmen van Antonie Kamerling, Sophie Hilbrandt en Georgina Verbaan kwam dit verhaal pas écht tot leven. In combinatie met de muziek en geluidseffecten was dit hoorspel echt een genot voor mijn oren. Ik heb dit hoorspel op mijn iPod gezet, ben in bad gaan liggen en kwam er anderhalf uur later pas weer uit, want ik kon écht niet stoppen met luisteren. De tranen bij het einde werden gelukkig ongemerkt weggewassen door het badwater, want met de grootste acteertalenten van de sprekende BN-ers voelde het verhaal levensecht aan.
Dus bij deze: in wat voor genre je ook leest of luistert, het hoorspel van Komt een vrouw bij de dokter MOET je echt beluisterd hebben! Ik beloof je: je gaat er geen spijt van krijgen!