3 Vriendinnen, 7 verlangens RECENSIE

3 vriendinnen, 7 verlangens is het vervolg op het succesvolle 3 vriendinnen, 1 fruitige zomer. We lezen verder hoe het gaat met de drie vriendinnen Murphy, Leeda en Birdie. Twijfel is het hoofdmotto in dit boek. Murphy, de wildste van de drie, wil dolgraag naar New York, maar naarmate de datum van vertrek dichterbij komt begint Murphy te twijfelen of ze echt wel wil gaan. Ondertussen is Birdie nog steeds verliefd op haar grote liefde Enrico, maar wanneer ze hem opzoekt in Mexico zit er toch iets niet goed, waardoor ze begint te twijfelen. Ondertussen worstelt Leeda nog steeds met haar gevoelens tegenover haar moeder en weet ze niet of haar moeder wel genoeg van haar houdt. Al deze twijfel leidt zelfs tot een breuk tussen de drie vriendinnen. En of deze breuk nog wel te herstellen is, dat is maar de vraag…
Het boek is een echt ''vervolg op''. Je kan dit boek dus niet lezen zonder het eerste boek gelezen te hebben, want dan heb je veel moeite om in het verhaal te komen en kan je je niet echt verliezen in dit boek. Het verhaal is ook niet meeslepend geschreven, het voelde meer als een logboek-beschrijving van de levens van de drie meisjes. Het is vrij oppervlakkig en gevoelens en gebeurtenissen worden niet verder uitgelegd. Hierdoor kreeg ik vaak het gevoel iets te missen.
Wanneer je eenmaal de verhoudingen in het boek door hebt, dan leest het boek vlot weg. En wanneer je 3 vriendinnen, 1 fruitige zomer gelezen hebt, is dit boek absoluut een must om ook te lezen! Je krijgt nog veel antwoorden op vragen die na het lezen van dat boek omhoog komen.

3 Vriendinnen, 7 verlangens

Jodi Lynn Anderson

6 september 2007

ISBN 9789026123375
    Uitgever De Fontein
    286 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

The Secrets of Peaches
  • Ondertitel:

Deel 2

De Fontein

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Het ontroerende vervolg op 3 Vriendinnen, 1 fruitige zomer.In 3 Vriendinnen, 1 fruitige zomer hebben Murphy, Birdie en Leeda een hechte vriendschap opgebouwd. Nu loopt de zomer op de perzikboomgaard ten einde. Murphy heeft zich heilig voorgenomen om te gaan studeren in New York, ver weg van Bridgewater. Ze is echter verrast door haar sterke liefde voor Rex. Veel hangt af van de grote vraag of hij met haar mee wil.
    Leeda probeert de moeizame relatie met haar moeder een nieuwe kans te geven. En Birdie wil niets liever dan de tijd stilzetten nu ze Enrico eindelijk heeft gevonden. Alles moet blijven zoals het is; ze ziet dan ook op tegen het naderende afscheid van Murphy en Leeda. Maar met het afscheid begint ook een nieuwe levensfase. Lukt het de drie vriendinnen hun eigen weg te vinden en hun lang gekoesterde verlangens te vervullen?

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• Follow