Bemind RECENSIE

Bemind heeft mij enorm verrast. Met zoveel bladzijdes vinden sommige mensen het misschien een dikke pil, maar ik zou zeggen ''Kijk door de dikte van het boek heen en begin er gewoon aan. Je zult merken dat als je eenmaal begint, je niet meer kan stoppen''.
Het boek begint in de toekomst. De jonge Siena McMahon is door haar ouders naar een vreselijk saaie kostschool gestuurd in Engeland. Siena zet alles op alles om maar weer terug naar huis te kunnen. Ze verlangt naar het bruisende glamourleven, en wil dolgraag actrice worden. Die ambitie heeft ze niet van een vreemde, maar van haar beroemde opa Duke, die als acteur is begonnen en daarna zelf films produceerde.
Het boek neemt je daarna mee terug in de tijd en stelt je voor aan de zeer bizarre familie McMahon. Opa Duke en zijn maîtresse Caroline, de kinderen van opa Duke en zijn vrouw Minnie. De hele familie woont bij elkaar op het grote landgoed van Duke en wanneer de maîtresse van Duke bij hen intrekt ontstaan er nogal wat pijnlijke taferelen. Caroline en Duke krijgen samen een zoon Hunter, die door iedereen angstvallig vermeden wordt, zelfs door zijn eigen ouders. De enige die een zwak voor Hunter heeft zijn de huishoudsters en Claire de vrouw van Pete. Pete is de zoon van Duke. Dit komt mede doordat zij samen geen kinderen kunnen krijgen. Na vele jaren krijgen Pete en Claire eindelijk hun liefdesbaby genaamd Siena. Siena en Hunter krijgen samen een innige band, die niemand kapot kan maken. Maar als opa Duke sterft worden ze van elkaar gescheiden. Nadat Siena haar examen heeft gehaald in Engeland gaat ze tegen de wil van haar ouders toch het glamour vak in. Dan staat zij er helemaal voor. Zal ze het redden?
Het boek is zeer goed geschreven en neemt je mee in een heftig familiedrama. Je rolt van de ene in de andere bizarre situatie en je leeft mee met de verscheurde harten van Siena en Hunter. De karakters worden in dit boek zeer sterk beschreven en je neemt écht een kijkje in het heftige hollywood. Bemind bevat alle ingrediënten voor een verhaal met glamour, sex en intriges. Fascinerend van begin tot het - zelfs schokkende - einde.

Bemind

Tilly Bagshawe

1 juni 2007

ISBN 9789022547212
    Uitgever Boekerij
    522 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Adored
  • Ondertitel:

Glitter, glamour en intriges in Hollywood

Boekerij

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Steenrijk, mooi en slim: Siena McMahon lijkt voor het geluk geboren. Maar als jongste telg uit een befaamd Hollywood-geslacht, weet ze als geen ander dat schijn bedriegt. Haar familie wordt niet bijeengehouden door liefde, maar door berekening, hebzucht en blinde ambitie.
    De komst van intrigante Caroline Berkeley legt de ontwrichte familiebanden uiteindelijk pijnlijk bloot. Midden in een hevige familiecrisis wordt Siena, die niets liever wil dan op eigen kracht een Hollywoodster worden, naar een Engelse kostschool gestuurd. Zo ver van huis lijkt het voorgoed onmogelijk om haar grootste wens te realiseren. Afwijzingen en zelfs verraad maken haar echter vastbeslotener dan ooit: ze moet en zal haar droom waar maken. Maar tot welke prijs? Wie kan ze nog vertrouwen? Zal het Siena ondanks alle tegenwerking lukken haar eigen weg naar de top te vinden?

MEMBER RECENSIES

• Het recht van de Radch