• onze waardering

Hoe vang ik een vent? RECENSIE

Ally James is gescheiden en moeder van twee geweldige kinderen. Ze werkt als productmanager bij een bedrijfje dat marmelade maakt en verkoopt. Al met al een leuk leven, maar toen ze nog getrouwd was, was haar werk fascinerender en het gezin completer. Een van haar beste vriendinnen is journaliste en wil een artikel schrijven over een datinggoeroe die een reeks seminars geeft aan de hand van de marketingprincipes. Voor Ally zou dit datingprogramma haar aan een man kunnen helpen en voor haar beste vriendin Mel zit er dan een mooi artikel in. Ally ziet het niet zitten, maar doet het voor haar vriendin. Een van de eerste opdrachten van het datingprogramma is om minimaal drie dates te regelen en voor dat ze het beseft wordt ze door deze mannen meegesleept. Maar vind ze ook de ware?
Jayne Buxton heeft een heerlijke schrijfstijl en daardoor lees je dit boek lekker weg. De personages leer je goed kennen en ook de besproken onderwerpen zijn verassend. Wat er allemaal al niet bij komt kijken als je een alleenstaande moeder bent! Het idee van de marketingprincipes en de daar bijbehorende P''s maken het op een grappige manier net even wat anders. Deze pocket verdiend zeker een plaatsje binnen ieders verzameling chick/mumlit!

Hoe vang ik een vent?

  • Auteur:

    Jayne Buxton
  • Verschenen:

    19 september 2008
  • Uitgave:

    ISBN 9789021007502
    Uitgever Poema pocket
  • Oorspronkelijke titel:

    Lessons in Duck Shooting
  • Uitgever:

    Poema pocket
  • Genre:

    Feelgood
  • Onze waardering:

             
  • Members waardering:

    1  2  3  4  5 
    (1 stem)
  • Omschrijving:

    Ally's leven is weleens mooier geweest. Voordat ze kinderen had, werkte ze als marketingmanager in de glamourwereld van parfum en cosmetica. Hoe anders is het nu bij Cottage Garden Foods, waar ze in jam en confiture zit met een neuroot als bazin...
    Haar man heeft haar inmiddels ingeruild voor (een serie) nieuwere modellen, ze werkt en zorgt zich drie keer in de rondte en een spannend avondje uit bestaat tegenwoordig uit een dvd kijken met de kinderen...
    Wanneer haar vriendin Mel voorstelt dat zij deelneemt aan een serie seminars van een Amerikaanse relatie-goeroe, die beweert dat je marketingprincipes kunt toepassen op het datingcircuit, zegt Ally morrend ja. Ze gaat als proefkonijn, want Mel wil er een artikel over schrijven. Alle heeft er bijzonder weinig vertrouwen in dat ze zichzelf als merk zal kunnen zien, en heeft ze die drie proefdates echt nodig om weer normaal met veelbelovende mannen om te gaan?
    Trouwens, waar haalt ze de tijd vandaan voor al die onzin?
    Maar het besef dat er ook niets gebeurt als ze niks doet, haalt haar over de streep, en dan blijkt dat ze met een beetje oefening en wat promotie best ergens komt.

Meer info

Toegevoegd door:

Nieuwste artikelen

  • Disney's Beauty and the Beast prequel komt eraan met gedeelte van de originele cast

  • Een hart zo vurig - Brigid Kemmerer

  • Liever verliefd - Sophie Kinsella

  • Ik ga bij Japie wonen - Rindert Kromhout & Sandra Klaassen

  • Mission One - R. Wade

Gerelateerde artikelen

  • 100 wereldplekken

  • Ik moet je iets vertellen

  • That’s it

  • Het geheim van Chanel Nº 5

  • Supermom’s stijlgids

Zoek in artikelen