Ezzie's dagboek RECENSIE

Als je Ezzie''s dagboek in je handen krijgt, word je meteen al vrolijk. Vrolijke kleuren, allerlei tekeningetjes, knipsels en fotootjes maken de vormgeving echt origineel. Ook over de inhoud van het boek is erg te spreken. De 14-jarige Esther, die zichzelf Ezzie noemt, beschrijft haar leven, in de vorm van een dagboek. Haar onzekerheden, verliefdheid, vriendschap, creativiteit en de band met haar moeder komen vooral aan bod. Ook de zoektocht naar haar vader speelt een grote rol, want ze wil graag weten van wie ze bepaalde eigenschappen heeft. De aanwijzingen liggen dichterbij dan ze zelf denkt. Eindelijk oud en nieuw vieren met een grote familie (zodat ze niet 34 oliebollen alleen met haar moeder hoeft op te eten) is één van haar grootste wensen. Het boek is lekker luchtig en vooral ook grappig geschreven. Je hebt vaak het gevoel van: ''Oh ja, dat ken ik ook zo goed''. Of je ligt helemaal dubbel van het lachen. Herkenning op en top dus! En ook leef je helemaal mee met Ezzie.
Ezzie''s dagboek is een topper onder de "jeugd-chicklit". Dat durf ik hardop te zeggen. Heel veel meiden zullen dit een geweldig boek vinden. Het enige negatieve wat over dit boek te vertellen is, is dat het dun is, veel te dun. Hoewel je door alle plaatjes weer wat langer aan het lezen bent. Je wilt namelijk ?lle plaatjes bekijken! Ezzie''s dagboek is een plaatje op zich! Lezen dus!

Ezzie's dagboek

1  2  3  4  5

Welkom in Ezzie's knotsgekke, compleet gestoorde, wervelende wereld! Lees hoe ze op zoek is naar haar vader, naar liefde, naar echte vriendschap, naar de leukste kleren, het lekkerste snoep en vooral naar zichzelf! En voor het geval je de tekeningen leuk vindt: achterin zitten twee knipvellen, zodat je je agenda ermee vol kunt plakken!

- Leeftijd: 9+

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton