Zes dagen samen RECENSIE

Enkele dagen voordat Julia Walsh trouwt krijgt ze het bericht dat haar vader is overleden. De band met haar vader is nooit heel sterk geweest en als blijkt dat haar vader begraven zal worden op haar trouwdag heeft ze er goed de pest in. Hoe krijgt hij het voor elkaar om ook dit nog van haar af te nemen? Het hele feest wordt afgeblazen en er wordt een begrafenis gepland. Julia probeert haar leven weer op te pakken, maar een dag later wordt er een enorm pakket bezorgd. Een pakket vol herinneringen die haar hele leven op z’n kop zet. Zes dagen samen begint al verrassend. Heerlijk! Je zit meteen lekker in het verhaal. Hoofdrolspeelster Julia en homovriend Stanley sluit je meteen in je hart. Zes dagen samen lijkt ontzettend voorspelbaar. Met de nadruk op lijkt, want niets is wat het lijkt en aan het begin had je niet kunnen voorspellen hoe het boek afloopt. Het verhaal is van alle facetten voorzien: humor, diepgang, verdriet en geweldige feelgood momenten. In dit geval kan ik echt zeggen: “Jammer dat het boek uit is.” Ik had nog veel meer willen weten over deze hoofdpersonen. Ik hoop van harte dat het nieuwe boek van Marc Levy homovriend Stanley van een nieuwe partner voorziet. Zes dagen samen is een verrassend en vlot geschreven boek vol misverstanden, maar ook herinneringen aan de relatie tussen vader en dochter.

Zes dagen samen

Marc Lèvy

17 juni 2010

ISBN 9789022554074
    Uitgever Boekerij
  • Oorspronkelijke titel:

Toutes ces choses qu'on ne s'est pas dites

Boekerij

1  2  3  4  5

Julia Walsh heeft altijd een moeizame relatie met haar vader gehad. Ze zien elkaar zelden en als ze elkaar spreken, krijgen ze knallende ruzie. Drie dagen voor haar bruiloft wordt Julia gebeld met het bericht dat haar vader is overleden, en moet ze alle feesten afblazen en een begrafenis plannen. Een dag na de begrafenis wordt er een grote houten krat bij Julia thuis bezorgd. De inhoud zorgt ervoor dat Julia een tweede kans krijgt om haar vader echt te leren kennen. Zes dagen samen is een ontroerende roman over vaders, dochters en de fouten die je in een leven kan maken.