Scooters, sukkels en seksgoden RECENSIE

De bekentenissen van Georgia zijn gebundeld in vijf dagboeken. Scooters, sukkels en sexgoden is het laatste deel daarvan. Het valt mij op dat dit boek een tikkeltje serieuzer is dan de voorgaande delen. Er lijkt meer ''verhaal'' in te zitten. Wat oudere lezers zullen van dit boek meer genieten. Natuurlijk is het nog steeds een geinig boek over de puberteit. De schrijfster weet heel ongegeneerd onderwerpen aan te snijden die menig puber voor zichzelf zou willen houden - óók wanneer ze al opgegroeid zijn. Dat maakt het boek zo ongelooflijk herkenbaar. Als ik vroeger een dagboek zou hebben bijgehouden, zou het niet veel anders zijn geweest!
Het enige waar Georgia aan lijkt te denken is jongens. Ze vliegt van de een naar de ander, terwijl ze jongens nog zó had afgeschreven. Ondertussen lijkt het haar op d''r lijf overal vandaan te komen en worden haar borsten met de dag groter. Hilarisch zijn ook de woordspelingen die de Club van Azen gebruikt: woesticimus (kwaad), de Kosmische Kriebels (verliefd) , noengahouder (bh). Hoe komt Louise Rennison erop?
Een tip die ik toekomstige lezers mee wil geven is vooral ook de voorgaande delen te lezen. Want de schrijfster maakt (helaas) géén gebruik van geheugensteuntjes.
Scooters, sukkels en sexgoden is een leuk boek om gelezen te hebben. Voor de tieners een topboek, voor de volwassen lezer een aanrader voor een goede dosis nostalgie.

Scooters, sukkels en seksgoden

Louise Rennison

7 maart 2005

ISBN 9025739369
    Uitgever Gottmer
  • Oorspronkelijke titel:

And that's when it fell off in my hand
  • Ondertitel:

Bekentenissen van Georgia Nicolson # 5

Gottmer

Tiener boeken

1  2  3  4  5

In dit vijfde deel hilarische dagboek heeft Georgia het helemaal gehad met jongens. Haar eindelijk-officiële-vriendje SeksGod Robbie is naar Kiwiland vertrokken, dus Georgia moet even niks meer hebben van de liefde. Ondanks alles verschijnen er toch weer roze wolken aan het firmament, want The Stiff Dylans hebben een nieuwe leadzanger, de onweerstaanbare Amerikaans-Italiaanse Massimo.

MEMBER RECENSIES

• Paradijs