Trading Up (Hogerop) RECENSIE

Oppervlakkig, blond, dom en arrogant. Zo leren we hoofdpersoon en lingeriemodel Janey Wilcox kennen in dit boek. In Hogerop krijg je op een hele grappige manier een kijkje in de levens van de ''high society'' in New York. De levens van de vrouwen in dit boek bestaan uit weinig meer dan winkelen, winkelen en nog eens winkelen. En, oh ja, ook nog een rijke man aan de haak slaan natuurlijk. Daar is natuurlijk weinig mis mee, van winkelen en geld houden we allemaal. Echter, in dit boek doet Liefde doet er niet zoveel toe, als hij maar genoeg dollars verdient om zijn vrouw te kunnen onderhouden.
Het is een erg vermakelijk boek, maar het is moeilijk je te identificeren in Janey, die alles behalve de ''girl next door'' is. Het is wel duidelijk dat het boek als een satire bedoeld is, en als satire is het dan ook echt heel erg geslaagd. Maar als je op zoek bent naar chicklit om lekker mee te kunnen leven met het leventje van de hoofdpersoon, dan kun je dit beter niet lezen.
Het is echter wel goed en vlot geschreven, dus meiden die geinteresseerd zijn in de wereld van glitter en glamour zullen dit een geweldig boek vinden!

Trading Up (Hogerop)

1  2  3  4  5

In Trading Up maken we opnieuw kennis met Janey Wilcox (die in een van de verhalen in 4 Blondes regelmatig de Hamptons frequenteerde, op zoek naar rijke mannen met buitenhuizen), die als model werkt voor Victoria Secret en 'te mooi is om te falen'. Via Janey's slinkse wegen om 'hogerop' te geraken - iedereen kan ingeruild worden voor iemand die nóg belangrijker, mooier of rijker is, en liefst alledrie tegelijk - belandt de lezer in een wereld vol limo's, smakelijke polospelers, film-bonzen en 2000 vierkante meter appartementen op Fifth Avenue. Wanneer Janey's succes haar boven het hoofd lijkt te groeien en krachten om haar heen haar ten val proberen te brengen, beseft ze voor het eerst in haar glamoureuze leven hoe ver ze wil gaan om haar dromen te realiseren...
    Trading Up biedt een heerlijke mix van sociale satire, een blik in de keuken van de upper class en een zeer onderhoudende komedie vol rake observeringen.