Aan tafel met 3 engelen RECENSIE

Deze derde roman van Sarah-Kate Lynch, Aan tafel met 3 engelen, is betoverend romantisch en heeft daarnaast een ijzersterke verhaallijn waardoor dit boek de lezer geen moment loslaat. Connie gaat op tweede huwelijksreis naar Venetie met haar man Tom. Hun huwelijk liep al een beetje stroef en ze hadden de ochtend voor vertrek ruzie gehad, maar dat hij niet zou komen opdagen had ze niet verwacht. Maar Connie heeft altijd al naar Venetie gewild en ze besluit toch van haar vakantie te gaan genieten. Wanneer ze de gondelier Marco ontmoet lijkt dat makkelijker te worden dan zij dacht. Hij is oogverblindend knap en neemt haar bovendien mee uit eten - een aanbod dat Connie zelfs van de lelijkste man nog aan zou nemen. Hij neemt haar mee naar de heerlijkste restaurants en ze brengt enkele geweldig romantische, gepassioneerde dagen met hem door. Maar niet alles is wat het lijkt: eenmaal terug in New York krijgt Connie een harde klap te verduren. Haar leven neemt onverwachts een heel andere wending en ze krijgt heel veel teleurstellingen en liefdesverdriet te verwerken.
Hoewel de hoofdpersoon culinair recensente is en veel van eten houdt, zou ik deze roman geen culilit willen noemen. Sprookjesachtige romantiek, keiharde werkelijkheid en verrassende wendingen vormen samen het fascinerende verhaal uit Aan tafel met 3 engelen. Het is origineel, maar toch vertrouwd. Zo''n boek waarbij je eigenlijk wel weet dat het goed komt, maar hoe en wanneer? En stukje bij beetje valt alles op zijn plaats totdat alles klopt, het boek uit is en je nog even met zo’n heerlijk tevreden, voldaan gevoel achterblijft.

Aan tafel met 3 engelen

Sarah-Kate Lynch

21 april 2006

ISBN 9032510452
    Uitgever De Kern
    301 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Eating with the Angels
  • Ondertitel:

Een smakelijke roman over de liefde, antipasti en Venetië

De Kern

1  2  3  4  5

De gevierde New York Times restaurantrecensent Connie Farrell is per vliegtuig op weg naar Venetië om haar tweede huwelijksreis te vieren. Er is één probleem: Tom - haar echtgenoot - is er niet bij. Zijn stoel is leeg. Maar Connie is niet van plan om zich dit reisje te laten ontnemen. In Venetië ontmoet ze Marco, een knappe gondelier die haar letterlijk elke denkbare delicatesse serveert. Maar niet alles is wat het lijkt: eenmaal terug in New York krijgt Connie een harde klap te verduren. Ineens staat er niets anders op de menukaart dan teleurstellingen en liefdesverdriet. Zelfs het heerlijkste gerecht kan deze wanhopige situatie niet goedmaken.

• Golden Globes 2021 winnaars en hoogtepunten

• Spectaculaire Shadow and Bone trailer onthuld door Netflix

• Winnen: Bridgerton deel 1 t/m 5