Voortvluchtig RECENSIE

Ben je op zoek naar een spannend boek dat ook nog eens luchtig is om te lezen? Dan raad ik zeker Voortvluchtig aa; dé vrouwvriendelijke James Bond-versie. In deze vrouwenthriller staat het leven van Melissa - docente Engels op Oxford - op het spel. Ondanks het feit dat zij niets misdaan heeft, probeert een niets ontziende vijand haar te liquideren. Net op het juiste moment verschijnt haar jeugdliefde Will op het toneel en samen slaan ze op de vlucht. Voordat Will een bekend societyfiguur in New York werd, was hij een van de beste spionnen van de wereld. Dankzij zijn connecties en verleden als spion lukt het hen om vele malen aan de dood te ontsnappen. Dit plot is eigenlijk het beste te vergelijken met een spannende Amerikaanse kaskraker. Ik zou dit boek niet durven omschrijven als een echte thriller, want daarvoor is de romantische kant van het verhaal te veel uitgewerkt. Het verhaal zelf is vlot geschreven en leest makkelijk weg. Realistisch zou ik het niet durven noemen, maar dat hoeft ook helemaal niet. Niets is zo leuk als helemaal meegaan in een spannend avontuur met twee oude geliefden die zich nog steeds ontzettend tot elkaar aangetrokken voelen. Maar ze mogen uiteraard ook hun aandacht niet laten verzwakken, want de vijand bevindt zich letterlijk overal… Kortom, Voortvluchtig is geen hoogstaande literatuur, maar zeker leuk om gelezen te hebben.

Voortvluchtig

1  2  3  4  5

Als tieners worden Will en Melissa hartstochtelijk verliefd, maar door tussenkomst van haar familie wordt de relatie beëindigd. Melissa stort zich op haar studie; Will gaat verbitterd in het leger. Jaren later is zij docente in Oxford en hij miljonair in New York, twee verschillende werelden. Dan wordt de verloofde van Melissa zomaar neergeschoten, en Will is de enige die het verband ziet tussen deze moord en de verdachte dood van Melissa’s vader, een professor die een aantal jaar daarvoor is gestorven. Bovendien weet hij wie het volgende doelwit zal zijn: zijn eerste grote liefde… Samen slaan Will en Melissa op de vlucht, op de hielen gezeten door de meedogenloze Lola Montoya, een nietsontziende huurmoordenaar, met slechts één zwakke plek: Will Hyde.

MEMBER RECENSIES

• Basque