Pumps in de pits RECENSIE

Pumps in de pits gunt je een kijkje in het leven van een Nederlandse coureursvrouw. Het boek gaat over Isa Wolf, vrouw van Formule-1 coureur Frank Wolf, welke net een contract heeft getekend bij het team van Minardi. Het boek neemt je de gehele wereld mee over; van Australië tot Bahrein en natuurlijk Monaco, waar Frank verschillende races rijdt. Het leven van een coureursvrouw lijkt heerlijk en makkelijk; een luxe-leventje gevuld met leuke dingen doen en geld uitgeven. Maar niet alles is wat het lijkt... Het boek laat zien dat er ook een keerzijde zit aan de wereld van de Formule-1; het laat zien dat je als coureur de ene dag hot en de andere dag zomaar weer not kan zijn, het beschrijft de smerige spelletjes die in deze wereld gespeeld worden, wat een coureur allemaal moet doen om aan de top te blijven, wat de coureursvrouwen allemaal moeten slikken en niet te vergeten de risico’s en de angst die met de races gepaard gaan! Pumps in de pits is een leuke chicklit waar je als een ware Formule-1 coureur doorheen raast! Na alle voetbalvrouwen is het verfrissend om eens een kijkje te kunnen nemen in het leven van een coureursvrouw. Ik vond het boek heel leuk om te lezen, ondanks het feit dat ik echt helemaal niets met Formule-1 heb (misschien wel juist om deze reden). Het is interessant om te lezen hoe het er in die wereld aan toe gaat. Het boek heeft een razendsnel tempo en neemt redelijk wat sprongen in de tijd. Je volgt de hoofdrolspelers de hele wereld over en leeft eigenlijk van race tot race. Een leuk detail van het boek is dat elk hoofdstuk de naam van een stad of plaats draagt waar Isa zich op dat moment bevindt. Het verhaal heeft een flinke vaart en beslaat een redelijk groot tijdsbestek - zeker voor het aantal pagina’s - maar toch is alles nog goed te volgen en zit er een duidelijk verhaal in. Naar het einde toe wordt het boek steeds spannender; er worden smerige spelletjes gespeeld door een aantal mensen en je wilt perse weten wat er nu precies aan de hand is en hoe de vork nu écht in de steel zit. Zeker een aanrader!

Pumps in de pits

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Isa reist samen met haar man, de veelbelovende formule-1 coureur Frank, van het ene circuit naar het andere. Ze is zijn tweede paar ogen en oren, want in deze snelle wereld gaat veel geld om en worden de spelregels met voeten getreden. Frank wordt totaal in beslag genomen door het racen en lijkt haar bestaan soms volledig te vergeten. Wanneer hij een nieuwe PA krijgt in de persoon van de mooie, rondborstige Caro, wordt het Isa teveel. Ze zoekt en vindt steun bij Julian, de engineer en rechterhand van Frank.

MEMBER RECENSIES

• VERS!