Wat jij wilt, schat RECENSIE

Geef op. Start opnieuw. Wordt de perfecte vrouw. De hoofdmotto uit het boek Wat jij wilt, schat. Dit is niet zomaar maar een chicklit, maar het verhaal over de strijdlustige Saskia Dekker. Na haar ontslag als advocate, besluit zij het eens allemaal anders aan te pakken. Saskia transformeert zichzelf in een super wife. Haar wens is om te worden toegelaten tot de BoW (''Bond of Wives''), een zeer geheime genootschap bestaande uit de machtigste vrouwen ter wereld. Saskia moet daarvoor verschillende opdrachten uitvoeren. Ze krijgt hulp van madame Pouvrie. Maar is zij wel zo oprecht?
Het boek leest vlot weg, is soms humoristisch en satirisch. Het zijn vooral de opdrachten die het ''m doen. De schrijfster draaft af en toe wat door over het ontstaan van de bond. Jammer. Sanderijn heeft zich wel laten inspireren door literatuur over belangrijke vrouwen, waaronder Laura Bush en Marilyn Monroe. Haar boek is niet geheel verzonnen, maar is een combinatie van de levenspatronen van machtige vrouwen en natuurlijk ook een stukje fantasie.
Het is met name een boek voor de strijdlustige vrouw, die graag een man met geld en macht aan de haak wil slaan. De aantekeningen van Saskia achter in het boek helpen je daarbij om zo jezelf te veranderen in de perfecte vrouw.

Wat jij wilt, schat

1  2  3  4  5

Als Saskia Dekker na jaren hard werken wordt afgedankt door haar werkgever, kiest ze uit frustratie voor een andere aanpak om succes te krijgen: de vrouwelijke. Ze transformeert tot de ideale ‘vrouw van’: de sexy, schijnbaar serviele superwife en gaat op zoek naar een rijke partner. Een wereld van Daiquiri’s en Chanel gaat voor haar open. Er blijkt een machtig vrouwenverbond te bestaan met connecties tot in het Witte Huis. Als Saskia alles heeft gedaan om geaccepteerd te worden, ruikt ze onraad.