Goed in bed RECENSIE

Goed in bed is het debuutroman van Jennifer Weiner. Volgens veel lezers een absoluut succes! Het verhaal begint komisch, maar wordt al gauw serieuzer. Dat geeft een leuke draai aan het verhaal. Er is maar weinig chicklit die humoristisch is en diepgang heeft. De diepgang zit hem vooral in terugblikken naar vroeger. Hoe Cannie''s vader haar verbaal mishandelde en hoe haar moeder lesbisch werd. Deze terugblikken zijn mooi en ontroerend beschreven, maar zijn soms te langdradig. Naarmate het einde nadert komt de vaart er weer in. De titel slaat op een column die Cannie''s ex schrijft in een bekend tijdschrift. In zijn eerste column schrijft hij hoe het is om met een Zwaardere Vrouw te leven. Die Zwaardere Vrouw refereert naar Cannie. Hoewel dit stuk op de achterkant van het boek wordt beschreven, is dit eigenlijk niet waar het verhaal om draait. Het boek gaat veel meer over Cannie''s gewichtsprobleem, haar (on)gelukkige verleden en haar omstandigheden in het heden, waarin ze bijvoorbeeld goed bevriend raakt met een rijke filmster! Hoewel dit in de realiteit misschien wat onwerkelijk is, is het heerlijk om over te fantaseren. En het brengt het de nodige vrolijkheid met zich mee. De ietwat langdradigheid daargelaten, is het boek een aanrader om te lezen. Een goede combinatie tussen traan en lach.

Goed in bed

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Kort nadat Cannie en Bruce besluiten een tijdje uit elkaar te gaan, leest zij een artikel in een vrouwenblad. Het blijkt geschreven door haar ex - en het onderwerp is zijzelf. Hij meldt niet alleen dat hij zelf erg goed in bed is, 'een leugen', maar ook dat hij Cannie te dik vindt. Cannie is woest als ze het tijdschrift onder ogen krijgt. Wraak, dat is wat ze wil. Zoete, rechtvaardige, verwoestende wraak!

MEMBER RECENSIES

• Stemmen in de oceaan