Op weg naar Mr. Right RECENSIE

Verwacht geen romantische fictie als je dit boek gaat lezen. Het is een (non-fictie) reisverslag van een journaliste, die met haar vriendin naar Amerika gaat om een aantal plaatsen binnen de USA te bezoeken en te kijken of De Ware misschien ergens rondloopt. Overal houdt ze haar ogen open voor mooie mannen. Vol enthousiasme (elke man wordt "gekeurd" en Belinda ziet zichzelf al als hun mogelijke echtgenote) houdt ze vol. En hoewel haar gedrag wat oppervlakkig overkomt (Wat wil ze nou eigenlijk? Eeuwigdurende lol? Sex?) zit er in dit boek een diepere boodschap… Niet zo zoet, wel intelligent, doordacht, en verder gaand dan de buitenkant van dingen.
Net als bij een echte reis moet je even in het verhaal komen - de sfeer proeven - en is niet alles even interessant voor iedereen. Na een over-enthousiaste start vol grappige anekdotes, beschrijft Belinda op een eerlijke manier ook een minder leuke kanten van het reizen en het zoeken van De Ware (ruzie met haar reisgenote, Belinda''s ware verdriet als het gaat om haar liefdesleven). Ook is het leuk over de verschillen te lezen tussen de mannen in verschillende staten van Amerika.
Wat begint als een reis van twee wilde meiden die vooral met elke man willen flirten, eindigt in een paar mooie levenslessen. En dat is wat reizen vaker doet met mensen… Op weg naar Mr. Right is de perfecte combinatie van een reisverslag en een romantisch verhaal!

Op weg naar Mr. Right

Belinda Jones

1 mei 2006

ISBN 9077462309
    Uitgever Bloemendal
  • Oorspronkelijke titel:

On the road to Mr. Right

Bloemendal

Reizen

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Belinda houdt van Amerika. Haar beste vriendin Emily houdt van mannen. Dus wanneer ze beslissen dat het tijd is voor wat actie, combineren ze hun twee passies in een fantastische road trip van Eden naar Valentine – via Climax – op zoek naar een Amerikaanse droomman. Er is geen tekort aan mannen – een Casanova uit Casanovia, een mannelijke cheerleader uit Darling en een getatoeëerde trucker uit Kissimmee. Maar is romantiek echt het antwoord op hun problemen? En is het wel zo’n goed idee, twee vrouwen op zoek naar de perfecte man? Hun reis zit vol met onthullingen en verrassingen, van cactus-kussen tot dolende sneeuwschuivers, maar het is vooral een avontuur op zoek naar liefde.