Zeven nachten RECENSIE

Een man en een vrouw brengen zeven nachten met elkaar door. Elke nacht gaan ze een stap verder in hun seksuele handelingen, met als hoogtepunt de zevende nacht waarin de man de vrouw eindelijk penetreert.
Als je Zeven nachten ergens in het midden openslaat en begint met lezen, schrik je misschien. De seksscènes in de roman zijn zeer expliciet en gaan redelijk ver. Als je echter netjes vooraan begint, word je er als lezer in meegenomen, wat natuurlijk iets zegt over de schrijfstijl en de effectieve spanningsboog. De scheidslijn tussen een erotisch boek en porno is soms flinterdun. Toch is de auteur erin geslaagd de seksuele handelingen op een dusdanige (literaire?) manier te verwoorden waardoor het boek verder gaat dan porno. De roman gaat ook over meer dan alleen verlangen, maar waarover precies benoemen is moeilijk. Het is een raadselachtig boek dat blijft hangen. Het eind van de roman is nog enigszins verrassend, maar stelt ook teleur omdat je meer verwacht van die zevende nacht waar de hele tijd naartoe wordt ''gewerkt''.
Het is zeker interessant om je eens in dit gewaagde genre te verdiepen. Houd er dan wel rekening mee dat de vrouw hete, koortsachtige en dus soms onbegrijpelijke gedachtes heeft die voor de gewone sterveling (lees: deze recensente) niet helemaal te volgen zijn. Het boek behoort niet echt tot de chicklit (het is een erotische roman van 78 pagina''s) en krijgt in dat genre dan ook maar twee hartjes.

Zeven nachten

Alina Reyes

27 juni 2006

ISBN 9029564024
    Uitgever De Arbeiderspers
  • Oorspronkelijke titel:

Sept nuits

De Arbeiderspers

1  2  3  4  5

Een man en een vrouw beleven hun liefde zeven nachten lang in een hotel. Zij spelen een spel van verlangen. Door uitstel, vertragingen en omwegen vergroten ze hun begeerte. De eerste nacht mogen ze elkaar alleen met de ogen beminnen. De volgende nachten brengen zij door een vernuftige orkestratie het verlangen tot een hoogtepunt, elke keer tot vlak voor de grenzen van het grootste genot, tot aan de zevende nacht.

Lees een preview op Bol.com.