Girl RECENSIE

Kim Cattrall (bekend van haar spraakmakende rol in de hitserie Sex and the City) is een voorbeeld voor veel tienermeisjes en jonge vrouwen. Met haar boek Girl richt ze zich op deze doelgroep en probeert hiermee het belang over te brengen van eigenwaarde, zelfvertrouwen, schoonheid en andere onderwerpen die de gemiddelde tiener bezighoudt.
Met speelse illustraties en mooie (jeugd)foto''s van Kim zelf is dit boek best de moeite waard om eens door te bladeren. Op basis van ervaringen uit haar eigen jeugd en de ervaringen die ze opdeed tijdens het opbouwen van haar acteercarrière vertelt Kim vrijuit over gevoelige onderwerpen. Ze wijdt ieder hoofdstuk aan een specifiek onderwerp en ondersteunt haar persoonlijke ervaringen met basisbegrippen en handige tips. Vooral de spijkerbroekentest is er eentje die veel dames zullen herkennen ;-)
Dit boek is een leuk naslagwerk om door te bladeren als je een fan van de serie bent en meer over de échte Kim wilt weten, maar een meerwaarde over de onderwerpen heeft dit boek niet echt te bieden. Ze geeft adviezen die vrij voor de hand liggend zijn, maar ik kan me ook indenken dat je het als tienermeisje graag nog eens hoort van de persoon die je adoreert en waar je tegenop kijkt. Het is immers draaglijker om het uit de mond te horen van je idool, dan van je "bemoeizuchtige" moeder of vriendin.
Kim vertelt over onderwerpen die voor ieder jong meisje of vrouw wel herkenbaar zijn, zoals het proberen te voldoen aan het ideaalbeeld van de harde maatschappij en het ondergaan van je angsten. Maar ook gewoon tips over het verzorgen van je huid en over verstandig winkelen. Het lezen over deze onderwerpen zet je nog eens aan het denken en wie weet helpt het de meisjes op weg naar een oplossing voor hun probleem. De combinatie tussen de zwaardere onderwerpen en de praktische tips, afgewisseld met mooie foto''s en leuke tekeningen, is wat mij betreft goed geslaagd!

Girl

Kim Cattrall

1 december 2006

ISBN 9789020966886
    Uitgever Terra - Lannoo
  • Oorspronkelijke titel:

Being a Girl
  • Ondertitel:

De weg naar meer zelfvertrouwen

Terra - Lannoo

Non-fictie

1  2  3  4  5

Sex and the city-actrice Kim Cattrall vertelt vrijuit over vriendschap, schoonheid en zelfvertrouwen en over hoe je je dromen kunt waarmaken. Een inspiratiebron voor alle jonge vrouwen: leef je dromen, zorg goed voor jezelf en voel je innerlijk en uiterlijk een echte ster!

MEMBER RECENSIES