Het drukke damesdieet

Veel vrouwen zijn er mee bezig, doen een zoveelste poging, of hebben het als toekomstig doel: afvallen. Het liefst zoveel mogelijk afvallen zonder al te veel te moeten doen of laten. Veel diëten zijn moeilijk vol te houden en vereisen veel tijd en energie. Dat is niet of nauwelijks mogelijk als je een drukke baan hebt of een gezin moet onderhouden. Toch hebben Inda Knight en Neris Thomas bewezen dat dit wel kan! In een jaar tijd vielen zij samen 64 kilo af, zonder alleen maar blaadjes sla te eten en vele uren in de sportschool door te brengen. In hun dieetboek vertellen ze over hun dieet-geschiedenis en de manier waarop ze aan hun eigen dieet zijn begonnen. In het boek vertellen ze wat ze doormaakten gedurende drie fases waarin zij zich aan een eiwitrijk/koolhydraat-arm dieet hielden. Ondanks de serieuze boodschap die ze de lezer willen overdragen, voert humor de boventoon.
Het drukke damesdieet is erg leuk om te lezen, zelfs als je geen problemen met je gewicht hebt! De ervaringen van de twee dames zijn interessant en grappig om te lezen. Inda en Neris moedigen je aan met complimenten en eigen ervaringen. In dit dieetboek zijn veel tips te vinden, zowel over voeding als over kleding en haardracht. Ook de voor en na foto’s zijn leuk om te zien. Het is indrukwekkend om te lezen wat je bij dit dieet allemaal mag verorberen terwijl je toch zoveel gewicht verliest.
Het boek richt zich vooral op vrouwen met een gezin en een baan. Dat is bijvoorbeeld te zien aan de menu''s die in het boek worden aangeboden. Voordat je aan het dieet begint moet je veel boodschappen inslaan, zoals kruiden, supplementen en andere voedingsmiddelen. Dit is voor studenten een flinke investering en daarom voor hen moeilijk te realiseren. Toch is het ook voor jongere lezers een interessant boek vanwege de handige tips en weetjes!