Leermoment RECENSIE

Wat een verassend leuk boek is dit! Ik had Leermoment al een paar keer in de winkel zien liggen en was best nieuwsgierig naar dit boek. Leermoment gaat over Jennifer die grotendeels is opgevoed door haar moeder, een linkse milieuactiviste. Jennifer heeft geen contact met haar vader die eigenaar is van een groot consultancybureau. Wanneer haar moeder vermoedt dat Jennifers vader achter een groot corruptieschandaal zit, wordt Jennifer undercover bij haar vaders bedrijf ingeschreven als MBA-student. Haar vader heeft Jennifer dan al toch minstens 10 jaar niet gezien…
Op de opleiding leert Jennifer de gastdocent Daniel kennen, op wie zie verliefd wordt. Tijdens haar spionage rolt Jennifer van de ene verbazing in de andere waardoor ze niet alleen haar vader, maar ook haar moeder met hele andere ogen gaat bekijken.
Leermoment heeft een bijzonder leuk plot. Het boek is niet alleen maar zwijmel zwijmel, maar ook zeker spannend! Het viel mij op (ik ben zelf HEAO-studente geweest) dat de stukken over de MBA cursus klopten en zinnig waren, het verhaal zit bijzonder goed in elkaar, wat ik soms bij andere chiklit wel eens mis. Het einde is dan ook zeker niet voorspelbaar, maar gelukkig is het wel een happy ending.
Gemma Townley hanteert een schrijfstijl die niet alleen ik, maar vele chicklit-lezeressen zeker zullen waarderen. Ze schrijft vol humor, snelheid en natuurlijk met een vleugje romantiek. Echt een boek waarbij je bij de laatste pagina denkt: ''Heb ik hem nu al uit?!'' Heerlijk voor op vakantie, of voor nu met de verwarming aan en een kop warme chocolademelk op de bank. Kortom een absolute aanrader voor de echte chicklitfans!

Leermoment

Gemma Townley

1 juli 2009

ISBN 9789021008264
    Uitgever Poema pocket
  • Oorspronkelijke titel:

Learning Curves
  • Ondertitel:

Een sprankelende roman over colleges, sex en big business

Poema pocket

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5

De ouders van Jennifer zijn gescheiden. Met haar vader George heeft ze al vijftien jaar geen contact. Hij staat aan het hoofd van Bell, een multinational in de consultancy. Het bedrijf van haar moeder Harriet staat daar lijnrecht tegenover: zij leidt een links milieuadviesbureau.
    Harriet verdenkt Jennifers vader van zwendelpraktijken en stelt voor dat Jennifer undercover gaat bij George’ bedrijf door zich in te schrijven voor de MBA-opleiding van Bell. Natuurlijk strekt haar interesse in de MBA aanvankelijk niet verder dan de gastdocent Daniel... Intussen gaat ze stiekem op onderzoek uit naar de handel en wandel van George. Al snel zit ze tot over haar oren in de intriges,waarbij ook haar moeder (en zelfs Jennifers ex) niet buitenspel lijken te staan. Is haar vader wel de kwade genius en wie kan ze nu eigenlijk vertrouwen?