Momzilla's RECENSIE

Hannah Allen woont samen met haar man en dochtertje in een chique wijk in New York. Ze kijkt haar ogen uit. Ze woont er namelijk nog maar net. En eigenlijk voelt ze vanaf de eerste dag al dat ze er niet thuis hoort. Haar man is de hele dag aan het werk en Hannah heeft de zorg voor hun dochtertje Violet. Ze ontmoet in de speeltuin wat andere moeders: extreem rijk en perfect op alle gebieden.
Hannah probeert op alle mogelijke manieren om erbij te horen. Ze probeert mee te komen in de stroomversnelling van verwachtingen. Zo moet ze de perfecte kleuterschool kiezen, want anders komt Violet niet op een goede universiteit. En muziekles voor peuters is ook al heel belangrijk. Ondertussen wordt ze gedwarsboomd door haar schoonmoeder, ook al zo extreem rijk en perfect. Maar bij Hannah is op een gegeven moment de maat vol. En dan neemt ze het heft in eigen handen!
Wat een heerlijk boek is dit! Het begint al met een hilarische woordenlijst; zo is een ''Bal op stok'': een supermagere zwangere vrouw die als een gek sport en calorieën telt, met als resultaat een knokig lichaam met vergrote baarmoeder als enige teken van zwangerschap. De rest van het boek is ook grappig van het begin tot het eind. Een heerlijke chicklit, die alle registers opentrekt.
Als je zelf moeder bent, dan kun je je ongetwijfeld wel identificeren met Hannah. Je elke keer moeten bewijzen, laten zien dat jij echt goed voor je kinderen kan zorgen. Maar ook wanneer je single bent en nog niet aan kinderen denkt is dit een hilarisch boek om te lezen. Regelmatig zat ik keihard te lachen bij het lezen van dit boek.

Momzilla's

1  2  3  4  5

Hannah Allen is net met haar man en dochtertje verhuisd naar een chique wijk in New York. Ze doet echt haar best om met de extreem rijke moeders mee te komen, maar ze presteert het telkens om met een jengelend kind of zonder make-up gesignaleerd te worden. Zonder dat ze het wil, moet Hannah steeds bewijzen dat ze een goede moeder is. En dat is niet eenvoudig tussen de gehaaide momzilla's van Manhattan....

MEMBER RECENSIES

• Reckless 3 - Het gouden garen