Weg van Lila RECENSIE

Weg van Lila gaat over Djon Maas die een rock & roll leven leidt, totdat z''n vriendin Mikki zwanger wordt. Voor Djon is dit een grote schok, want hij hield van z''n snelle leventje. Zijn eigen ouders zijn gescheiden toen Djon klein was en dit kwam als een grote schok voor hem. Daarom heeft hij toen besloten dat als hij ooit een vrouw zwanger maakt, hij er altijd voor z''n kind zal zijn. Als z''n dochtertje eindelijk is geboren, valt hij als een blok voor haar en wil hij nog maar één ding: voor z''n dochtertje zorgen. Helaas wil Mikki, waarmee Djon inmiddels getrouwd is, al snel met Lila terug naar Zweden, haar thuisland. Dat kan Djon niet laten gebeuren, want hij zou er altijd voor z''n kind zijn.
Dit boek is zeker een aanrader als je zoiets zelf van dichtbij hebt meegemaakt, maar óók erg leuk als je dat niet hebt. Vaak hoor je veel over de moeders in een scheiding, maar dit boek is zeker een goede weergave van de vaderskant. Dit boek raakt je sowieso. Je wordt zó meegesleurd in het verhaal en de karakters, dat je eigenlijk niet kan kiezen of je het boek nou zo snel mogelijk wilt uitlezen of juist wilt bewaren omdat het zo vreselijk goed is. Je wordt meegesleept met de hoofdpersoon waar ik soms medelijden mee had, boos op ben geworden en mee heb gelachen. Het is erg vertederend dat het verhaal is gebaseerd op echte gebeurtenissen. Het is erg leuk dat er ook een interactieve website bestaat, www.wegvanlila.nl, waarop je onder andere filmpjes kan zien, de weblog van de schrijver kunt lezen en allerlei andere leuke informatie over het boek kunt vinden. Ik vond het erg jammer toen het boek uiteindelijk uit was en ik miste echt een paar mensen in m''n leven. Ik ben er nog lang mee bezig geweest en hoop dat de auteur ooit nog een vervolg zal schrijven over hoe het tussen hem en z''n kleine meisje gaat. Dit boek raad ik zeker iedereen aan!

Weg van Lila

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Djon Maas lijkt de tijd van zijn leven te hebben als regisseur bij miv in Londen. Niet alleen werkt hij met wereldsterren als Robbie Williams, Janet Jackson en Christina Aguilera, maar hij weet ook de ene na de andere babe te scoren. Aan zijn leven van wilde feesten, drank, one-, two- en threenightstands komt een einde als hij Mikki leert kennen en hij eindelijk de confrontatie aangaat met zichzelf en zijn verleden. Hij trouwt met haar en niet lang daarna wordt Lila geboren. Het vaderschap maakt van Djon een ander mens. Maar het huwelijk houdt geen stand en Mikki besluit terug te keren naar haar vaderland Zweden. Eerst laat ze Lila vrijwillig bij hem achter maar al snel eist ze dat het dan 1-jarige meisje bij haar in Zweden komt wonen. Djon weigert en de twee komen in de rechtszaal lijnrecht tegenover elkaar te staan. Drie jaar lang voedt Djon zijn dochtertje met ziel en zaligheid op. Dan wijst de rechter - tot Djons verbijstering - Lila alsnog aan de moeder toe. Hoe gaat Djon om met dit verschrikkelijke verlies? Valt hij terug in zelfdestructie of lukt het hem groter te worden dan zijn verdriet?

MEMBER RECENSIES

• Anna's grote reis