Katie's keuze RECENSIE

Het lijkt allemaal zo mooi: Katie verhuisd van Engeland naar Amerika, omdat haar moeder daar een nieuwe baan krijgt. Zij is niet één van de populairste in haar klas, maar nu zij als nieuweling in de Verenigde Staten naar school gaat, hoopt ze dat wel te worden. En het begint al goed, want ze wordt door de populaire kinderen op een feestje gevraagd én de knapste jongen van de school ziet haar wel zitten. Ze zoenen zelfs! Maar dan blijkt dat zoenen met deze hunk eigenlijk helemaal niet zo leuk is als Katie dacht. En op dat moment gebeurt het: Katie''s verhaal wordt opeens twee verhalen. In het ene verhaal wordt ze Jake''s vriendin, met alle gevolgen van dien en in het andere verhaal rent ze heel hard, waardoor ze direct tot de meest impopulaire jongeren van de school behoort. Katie zal een keuze moeten maken die haar terugbrengt naar wat ze zelf eigenlijk wil: dat ze haar accepteren om wie ze is. De twee verhaallijnen werken behoorlijk verwarrend, omdat ze door elkaar lopen. Dus wanneer je in het ene verhaal zit, moet je opeens omschakelen van de impopulaire naar de populaire Katie. Het is alsof je twee boeken tegelijk leest. Hierdoor kwam ik niet echt in het boek, ondanks dat de twee aparte verhaallijnen wel goed in elkaar staken. Uiteindelijk komen de twee verhaallijnen samen en dat maakt het boek dan wel weer leuk. Prima leesvoer voor een natte herfstzondag.

Katie's keuze

Luisa Plaja

13 juli 2008

ISBN 9789048800827
    Uitgever Moon
  • Oorspronkelijke titel:

Split by a kiss

Moon

Tiener boeken

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Katherine heeft nooit bij de populaire jongens en meiden van school gehoord... totdat ze verhuist naar Amerika. Ineens wordt ze opgenomen in het coole groepje van haar nieuwe school. En Jake, de hotste jongen van school, lijkt een oogje op haar te hebben. Maar wanneer ze Jake zoent tijdens een feestje, vindt ze het helemaal niet zo geweldig als ze had gedacht. Katherine moet kiezen. Is ze coole Katie: wordt ze Jakes vriendin zodat ze bij het populaire groepje hoort? Of wordt ze Kat de nerd: wijst ze Jake of en riskeert ze zo haar gloednieuwe vrienden te verliezen? In dit boek is te lezen hoe het Katherine vergaat, zowel wanneer ze voor Jake kiest, als wanneer ze hem afwijst.

Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• Start spreading the news...