Drift RECENSIE

Het verhaal van Drift lijkt je bekend voor te komen. Immers, iedereen kent het verhaal van Natalee Holloway, het meisje dat op Aruba vermist raakte. Het verhaal blijkt echter anders te verlopen dan je zou verwachten. Dit komt voornamelijk doordat je de vermissing ziet door de ogen van Jill en omdat het al een tijdje geleden is. Je maakt niet de eerste paar hectische dagen mee. Eigenlijk begint dit boek waar de televisiebeelden ophouden. Gelukkig gaat het verhaal niet alleen om de vermissing, maar komen ook de mooie kanten van Aruba en de gebeurtenissen in Jill''s leven in beeld. Wel jammer is dat het leven van Jill zelf niet al te boeiend is. Ze mist haar man, ze drinkt wat met vriendinnen en ze duikt wat in zee. Door de gebeurtenissen die met de verdwijning te maken hebben, blijft het boek je juist boeien. Het leven van Jill maakt dat het boek niet alléén een thriller is en de gebeurtenissen rond de verdwijning zorgen dat het geen saai boek is. Een perfecte mix voor een leuk boek!
Drift is makkelijk geschreven, leest heerlijk vlot weg en de spanning is goed opgebouwd. Het boek begint namelijk met een hoofdstuk dat aan het einde thuis hoort. Zo zijn er eigenlijk 2 verhalen door elkaar heen verteld. Het verhaal van Jill op Aruba tot dat ze ging duiken en haar verhaal op zee nadat ze een boot heeft misgelopen. Dit houdt de spanning er goed in. Drift is zeker een aanrader!

Drift

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Op het eerste gezicht lijkt het leven van Jill een droom. Ze woont op Aruba in een prachtig appartement aan zee. Toch gaat het niet goed met haar. Ze heeft moeite om te aarden en ze zit vast in een problematische relatie.
    Een duikcursus biedt afleiding. Maar als blijkt dat haar instructeur meer afweet van de verdwijning van de Amerikaanse toeriste Christine Bird, en zelfs enige tijd heeft vastgezeten vanwege vermeende betrokkenheid bij moord, pakken donkere wolken zich samen boven haar hoofd…

MEMBER RECENSIES

• Over de rand