Vlucht van Elin RECENSIE

Wat is Maren Stoffels toch een talent! Al op haar zeventiende bracht ze haar eerste boek Dreadlocks en Lippenstift uit. Maren is nu 21 en Vlucht van Elin is alweer haar zesde boek. De ouders van hoofdpersoon Elin zijn op vakantie en als er iets vreselijks gebeurd met haar vriendje Rens, weet Elin niet wat ze moet doen. Daarom pakt ze in alle haast haar tas en gitaar en stapt ze in de trein naar Parijs. Ze wil naar haar tante die daar woont, die weet vast wel raad met Elins lastige situatie. Onderweg komt ze een paar meiden en jongens tegen die gaan backpacken in Spanje. Elin wil eerst niets met ze te maken hebben, maar uiteindelijk ziet ze in dat het misschien veiliger (en gezelliger!) is om zich aan te sluiten bij het groepje. Maar is het groepje wel te vertrouwen? Door middel van flashbacks blikt Elin terug op de geschiedenis met Rens. Wat is er precies gebeurd? Waarom is Elin gevlucht?
Vlucht van Elin leest als een trein! Maren slaagt erin om de lezer al gelijk vanaf het begin te boeien. Je wilt weten wat er is gebeurd met Rens, maar Maren maakt je ook nieuwsgierig naar het verloop van Elin''s vlucht. De karakters zijn geloofwaardig en echt. In haar relatie met Rens is Elin het ene moment extatisch gelukkig en het volgende moment wanhopig onzeker. Precies zoals je je voelt tijdens je eerste grote liefde! En Maren weet dat ontroerend mooi te brengen. Vlucht van Elin is echt een superboek. Spannend tot het eind en vol romantiek! Leuk feitje: er volgen nog meer boeken in deze serie. In de volgende delen zien we het verhaal door de ogen van Elins reisgenoten Tara en Britt. Dat is vast iets om naar uit te kijken!

Vlucht van Elin

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Na een heftige ruzie rent Elins vriend de straat op, frontaal tegen een auto. In paniek loopt Elin weg van huis. Weg van die verschrikkelijke plek. Met alleen een tas en haar gitaar stapt ze op de trein. Daar ontmoet ze twee meiden en twee jongens, ook op weg naar het zuiden. Waarom is Lucas zo aardig... bijna opdringerig? Hij roept herinneringen op die ze moet vergeten! Gelukkig is Britt er. Zij geeft Elin het gevoel dat ze er mag zijn. Maar het ongeluk achtervolgt haar. Kan Elin ooit aan iemand kwijt dat zij schuldig is?

- Leeftijd: 12+

MEMBER RECENSIES

• Storm - Glory