Love Letters RECENSIE

Ursula Doyle verzamelde de mooiste liefdesbrieven van bekende mannen uit de historie. Je kunt het zo gek niet verzinnen, of hij pende zoete woordjes aan zijn grote liefde: van Napoleon, Oscar Wilde, Mozart, Beethoven tot Mark Twain en Henry VIII. Wie had het achter ze gezocht? Doyle leidt iedere brief in met een korte achtergrond over de schrijver, zijn geliefde en hun relatie. In tijden dat scheiden een onmogelijke uitzondering was, in plaats van de huidige´bijna-regel´, blijkt de brief een subliem middel om gevoelens -hetzij op afstand - te uiten. Het is heerlijk om zo in andermans liefdesleven te wroeten, al hadden de brieven best wat langer mogen zijn, of de verzameling wat groter. Het boek, dat 176 bladzijden telt, leest vlot weg en zorgt in ieder geval voor de nodige kriebels. Kreeg ik maar eens zo''n poetische brief! Niet een ''plopje'' in mijn inbox, of een ''kom na voetballen wel even langs'' op mijn gsm.. Nee, een bode, lakei of koerier aan mijn deur, met een handgeschreven stuk; het liefst met ganzenveer op perkament natuurlijk. Of nog beter: een voorgedragen of gezongen bericht, of een ouderwetse telegram. Daar zal mijn hart wel even van stoppen, een slag overslaan. Stop. Of je nu zelf lekker wilt wegdromen, je geliefde - al dan niet bewust - wilt prikkelen en aanzetten tot actie of jezelf wilt verrijken door het lezen van oude brieven. Love Letters is naar mijn idee een mooi en luxe boekwerk, met een fijne harde kaft. Leuk voor de heb, om te bewaren, maar ook ideaal om weg te geven.

Love Letters

Ursula Doyle

1 januari 2009

ISBN 9789049998622
    Uitgever Truth and Dare
  • Oorspronkelijke titel:

Love letters of great men
  • Ondertitel:

Hét boek uit de Sex and the City-film

Truth and Dare

Non-fictie

1  2  3  4  5

Sex and the City is een zeer succesvol merk. Dankzij dit merk werden merken als Manolo Blahnik groot - heel groot. Designers en adverteerders stonden dan ook te trappelen om een graantje van het succes mee te pikken toen de film werd gemaakt.In de Sex and the City-fi lm leest hoofdpersoon Carrie haar geliefde Mr. Big passages voor uit een romantische bundeling liefdesbrieven geschreven door mannen als Beethoven en Napoleon. Na het bioscoopbezoek gingen duizenden fans naar de winkel om datzelfde boek in handen te krijgen. De titel bleek echter niet te bestaan en het boek een voor de film gemaakte dummy.Speciaal voor alle SATC-fans, en voor alle liefhebbers van romantische brieven, is Love letters nu echt uitgegeven. Een chique hebbeding én een romantisch cadeau.

MEMBER RECENSIES

• Vergeet mij niet