P.S. Ik hou van je RECENSIE

PS: Ik hou van je is in één woord prachtig! Wat een pakkend boek – geen chicklit van het bekende soort, maar een boek met diepgang. Het boek is zo mooi geschreven dat je het beklemmende, verdrietige gevoel wat Holly (de hoofdpersoon waarvan haar man is overleden) heeft, ook ervaart en dat het je zelfs een traan bezorgt. Wanneer je aan het lezen bent, ontkom je er niet aan dat je heel goed beseft wat je hebt en wat je kwijt kan raken. Klinkt dit allemaal zwaarmoedig? Dat is het juist niet! Het boek is met een lach en een traan geschreven, want er waren ook momenten dat ik hard op moest lachen. Ik kon het boek maar moeilijk wegleggen. Wat mij helemaal nog een extra goed gevoel gaf is dat het einde niet het verwachte einde was. Nee, Cecelia Ahern blijft trouw aan haar hoofdpersoon en aan het verhaal – trouw aan de werkelijkheid. Daardoor is het geen voorspelbaar, goedkoop "kasteelromannetje". Het is een boek over een sterke vrouw, over vriendschap, verlies, trouw, overleven en zielsverwanten: kortom het leven! En heel mooi debuut voor zo''n jonge schrijfster!

P.S. Ik hou van je

1  2  3  4  5
    (23 stemmen)

Holly en Gerry zijn een jong getrouwd stel. De twee maken vaak grapjes over het feit dat Holly niet zonder Gerry zou kunnen leven. Het idee van ‘De Lijst’ was dan ook eigenlijk als grap bedoeld: als Gerry iets zou overkomen, zou hij een lijst voor Holly achterlaten met dingen die ze zou moeten doen. Wanneer het noodlot toeslaat en Gerry ongeneeslijk ziek wordt, stort Holly’s wereld in. Een paar maanden na zijn dood besluit ze een mysterieus pakje op te halen bij haar ouders. Gerry blijkt zonder dat ze het wist woord te hebben gehouden, en heeft De Lijst opgesteld. In het pakje bevindt zich, voor iedere maand, een envelop met een opdracht. Het geeft Holly de kracht om verder te gaan, nieuwe uitdagingen aan te gaan en erachter te komen dat liefde nooit verdwijnt maar altijd in je hart blijft bestaan.

MEMBER RECENSIES

• Het vliegende schaap