3 vriendinnen en de liefde RECENSIE

Birdie, Murphy en Leeda zijn samen opgegroeid in een klein dorpje. Na de middelbare school scheiden hun wegen zich, doordat ze alledrie in een andere stad gaan studeren. Maar hoeveel er ook is veranderd, in de zomer komen ze weer bij elkaar in de perzikboomgaard van Birdies familie, waar ze helpen met de grote pluk. De boomgaard heeft voor de drie vriendinnen een speciale betekenis. Deze plek is voor hen hun thuis. Het nieuws dat de boomgaard zal worden verkocht, zet hun wereld dan ook behoorlijk op z''n kop. Birdie wil alles doen om te voorkomen dat haar huis zal worden gesloopt en neemt uit protest haar intrek in een zelfgemaakte boomhut. Ondertussen vraagt Murphy zich af wie haar echte vader is en wat haar moeder voor haar verbergt. En Leeda wordt opgezadeld met een grote zorg: haar oma heeft haar haar dwergpony''s nagelaten, terwijl ze niks met dieren heeft. Hoewel het boek verschillende verhaallijnen bevat, wist het verhaal me niet echt te boeien. Het contrast tussen studeren in New York, mobieltjes, internet en het leven in de boomgaard is ontzettend groot. Het lijkt zich in twee verschillende tijden af te spelen. Dat Birdie een enorme boomhut compleet met tweepersoonsbed en boekenkast voor zichzelf bouwt, lijkt niet erg geloofwaardig. Daarnaast bevatte het boek een aantal inhoudelijke fouten. Achterin het boek vertelt de auteur dat ze paarden heeft geobserveerd om de dwergpony''s van Leeda te kunnen beschrijven, maar dan heeft ze toch niet goed opgelet. Leeda''s pony''s vertonen gedrag dat je bij echte paarden nooit zult zien. Al met al niet de beste (jeugd)chicklit die ik ooit heb gelezen.

3 vriendinnen & de liefde

1  2  3  4  5
    (4 stemmen)

Drie vriendinnen keren na hun eerste studiejaar terug naar huis om samen de zomer door te brengen. Murphy heeft haar ex-vriend Rex een jaar lang uit haar gedachten verbannen, maar nu moet ze toegeven dat ze hem allerminst vergeten is. Haar pogingen om hem te zien, lopen echter op niets uit. Waar is Rex gebleven? Daarnaast gaat Murphy op zoek naar haar onbekende vader. Zal ze hem ooit vinden? Leeda mist haar vriend Eric, die in New York is achtergebleven, verschrikkelijk... totdat haar oma's testament alle aandacht opeist. Haar grootmoeder wil dat Leeda een opdracht voor haar uitvoert. Hierdoor ontmoet ze Grey die in alles haar tegenpool is, maar zonder zijn hulp kan ze haar opdracht wel vergeten. Bovendien intrigeert hij haar. Birdie gaat trouwen met haar grote liefde Enrico. Waarom is ze dan niet gelukkig? Is ze te jong om zich voorgoed te binden? Birdie vertelt niemand over haar twijfels. Het enige wat ze wil is haar vriendinnen zien en zich onderdompelen in alles wat vertrouwd is. Maar thuis hoort ze dat haar vader hun huis en de boomgaard wil verkopen – de boomgaard waar hun vriendschap begon.

- Leeftijd: 12+