Het filmscript

Na de boeken over onder andere Lola Douglas (Designerjurkje vs spijkerbroek) en Sara Manning (de Supermodels-serie) heeft Leslie Margolis zich ook gewaagd aan het schrijven over the rich and famous. Dit keer geen model of filmster, maar de dochter van een grote studiobaas in LA. Jasmine Green, een meisje dat ondanks al het geld en roem - een beetje cliché ondertussen - niet gelukkig is. Haar vader is altijd aan het werk, haar broer heeft een affaire met haar stiefmoeder en zelf gaat ze met twee jongens! Als één van haar jongens, Austin, overlijdt, wordt het filmscript waar ze aan schreef en waar alles over haar en haar leven in staat in het huis van Austin gevonden. De familie denkt dat hij het script schreef en verkoopt het aan Jasmines vader!
Het boek heeft een aparte stijl. De hoofdstukken zijn namelijk verdeeld over twee levens; het leven van Jasmine Green en het leven van Jessica Brown. Het leven van Jessica Brown is in werkelijkheid het script van Jasmine en de hoofdstukken zijn dus in ‘filmscript-taal’ geschreven. Een grappig effect en een opvallende bijkomstigheid: ik keek telkens uit naar de ‘script-hoofdstukken’!
Het is een leuk verhaal, dat voldoet aan de verwachtingen die ik ervan had: goed geschreven en makkelijk te lezen. Kortom: een boek dat leuk is voor tussendoor, in de vakantie of op het terras met mooi weer. Aan het begin is het even inkomen met de vele namen, maar daar raak je snel aan gewend. Verwacht geen literair hoogstandje, maar wel een gezellig, grappig en slim boek. Jasmine is een leuke meid met veel ambities, een idool voor velen! Dit boek hoort zeker thuis in mijn Top-3!