Dingen die niet kunnen RECENSIE

Dingen die niet kunnen is de waargebeurde debuutroman van Floor Westerveld. De hoofdpersonen uit het boek, Bobby en Otto, leren elkaar op een boot van een gezamenlijke vriend kennen. Meteen is er een klik, ondanks dat Otto een vriendin heeft en Bobby een minnaar. Vandaar de titel van het boek. Als lezer voel je de worsteling met hun gevoelens, aangezien het boek per hoofdstuk vanuit het perspectief van één van de hoofdpersonen wordt verteld. Je leert Bobby en Otto echt kennen en voelt met ze mee. De grote lijn van het boek is redelijk voorspelbaar, maar er komen veel verrassende gebeurtenissen in voor. Het boek zit ook boordevol humor, zoals de verschillende opdrachten die Bobby en Otto elkaar via internet en in Amsterdam uit laten voeren. Aan het begin van ieder hoofdstuk wordt verteld waar het verhaal zich op dat moment afspeelt en aangezien het grootste gedeelte van het boek zich in Amsterdam afspeelt, zijn veel plekken herkenbaar. Dit boek is op en top chicklit en een echte aanrader voor iedereen die van een mooi liefdesverhaal wil smullen!

Dingen die niet kunnen

Floor Westerveld

1 maart 2009

ISBN 9789079934010
    Uitgever Perzik
  • Ondertitel:

een heerlijk Hollands liefdesverhaal

Perzik

Non-fictie

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Als Bobby besluit om met haar oud-collega Herre een stukje mee te varen op zijn boot, weet ze nog niet wat haar te wachten staat. Als Otto op diezelfde dag op het terras zijn beste vriend Herre voorbij ziet varen met een paar meisjes, is zijn leven nog comfortabel en voorspelbaar. De ontmoeting tussen de eigenzinnige Bobby en de artistieke Otto lijkt voor beiden een onuitwisbare indruk achter te laten. Al snel wordt echter duidelijk: een relatie tussen de twee is onmogelijk. En dingen die niet kunnen, die moet je niet willen. Maar wat als je ze wél wilt? Een herkenbaar en heerlijk Hollands liefdesverhaal, geschreven vanuit een dubbel perspectief. Als lezer word je heen en weer geslingerd tussen de ontwapenende, dromerige Bobby en de excentrieke, ondernemende Otto. Een waar gebeurd verhaal dat een intieme en verfrissende blik geeft op het leven en de relaties van twintigers en dertigers van nu.

MEMBER RECENSIES

• De inspiratiepraktijk