De personal shopper RECENSIE

Pfff…… Hoe zal ik dit boek eens omschrijven? Ik denk dat een combinatie van Bridget Jones Diary en Shopalholic maar dan met een hoofdpersoon met veel meer levenservaring. Annie Valentine is de moeder van de opstandige tienerdochter Lana en de overdreven verlegen zoon Owen. Ze werk in een Londens warenhuis als personal shopper, beunt wat bij met verkopen op internet en is alweer drie jaar vrijgezel. Ze is dan ook serieus op zoek naar een partner, maar hoe serieus moet je zoeken naar de ware liefde? Wat me direct aansprak bij dit boek was dat elk hoofdstuk begint met een pakkende titel met daaronder een opsomming van de outfit (met merk en prijs) van een karakter dat centraal staan in dat hoofdstuk. Heel Bridget Jones dus! Carmen Reid schrijft op een leuke en boeiende manier over Annie Valentine, die met haar leeftijd plus moederschap toch wel heel erg ver van mijn eigen persoontje afstaat. Toch wist dit boek mij vanaf pagina één tot aan het eind te boeien. Erg sterk aan het boek vond ik vooral de ontknoping van de ware aard van Annie haar vrijgezelle bestaan. Daarnaast had ik echter nog wel een extra draai aan het verhaal verwacht, want eigenlijk weet je vanaf het begin al met wie Annie eindigt. Maar desondanks zeer leuk en ook herkenbaar, vooral de mensen die net als ik bekend zijn met Londen en de Londense merken. Zeker de moeite waard om te lezen!

De personal shopper

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Maak kennis met Annie Valentine: stijlvol, slim, multitasker extraordinair. Als personal shopper in een chic Londens warenhuis kan Annie haar klanten van top tot teen restylen en opnieuw uitvinden. Eigenlijk kan deze bekwame styliste de problemen van iedereen oplossen - behalve die van haarzelf. Hoewel ze het druk heft als single moeder van de opstandige tiener Lana en de pijnlijk verlegen Owen, is er nog best ruimte voor een nieuwe man. Maar het vinden van de perfecte partner blijkt op de een of andere manier veel ingewikkelder te zijn dan het vinden van het perfecte paar schoenen.

MEMBER RECENSIES

• Slaves 1 - Raven