Vriendjes, vreemdgaan en andere verleidingen RECENSIE

Vriendjes, vreemdgaan en andere verleidingen is alweer het achtste deel in de hilarische serie over Georgia Nicolson. Georgia is ten opzichte van de voorgaande delen geen steek veranderd; ze is nog steeds vooral bezig met jongens en make-up, ze vindt nog steeds dat ze een te grote neus en borsten heeft, haar ouders en de leraren zijn in haar ogen nog steeds verschrikkelijk en de leuke dansjes en grapjes die ze maakt met haar vriendinnen blijven de hoogtepunten van de maand. Het verhaal gaat verder waar het afgelopen deel is gebleven. Georgia heeft eeuwen gewacht totdat Masimo (ook wel: De Italiaanse LiefdesGod) of Robbie (de SeksGod) haar vriendje wou worden, en opeens willen ze het allebei! Voor wie moet Georgia kiezen?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik een onwijze fan ben van deze serie, omdat het voor pubermeisjes zo ongelofelijk herkenbaar is. Iedereen kan zich wel identificeren met de (liefdes)perikelen van Georgia. De serie over Georgia Nicolson zijn ook eigenlijk de enige boeken waar ik écht hardop om moet lachen. In dit deel is dat ook weer niet anders; Georgia en de Club van de Azen (haar vriendinnengroep) halen weer ongelofelijk stomme en hilarische dingen uit. Het enige jammere aan Georgia vind ik dat ze wel héél erg sarcastisch en brutaal is. Haar ouders en de leraren krijgen het er altijd goed van langs, en ik heb gemerkt dat sommige mensen de boeken daardoor een beetje oppervlakkig en respectloos vinden. Daarom raad ik het ook af als je niet zo van sarcastische ''meisjeshumor'' houdt. Zelf heb ik hier niet last van, ik vind Georgia nog steeds een heldin! Vriendjes, vreemdgaan en andere verleidingen is niet het beste deel in de serie - dat waren absoluut de eerste vier delen - maar wel heerlijk om even dubbel te liggen van het lachen om de verhalen over een typisch pubermeisje.

Vriendjes, vreemdgaan en andere verleidingen

1  2  3  4  5

Dit is de achtste titel in de succesvolle serie bekentenissen van Georgia Nicolson. Georgia heeft wat mannelijke aandacht betreft niet te klagen. Niet alleen is de oorspronkelijke Seksgod weer in het land, maar ook Masimo, de Italiaanse hengst, wil eindelijk echt haar vriendje worden. En dan is er nog Dave Hahaha - gewoon een vriend, maar waarom wil ze hem dan toch steeds zoenen? Uiteraard worden alle avonturen door Georgia en haar vriendinnen langs de 'zoenmeter' gelegd.

MEMBER RECENSIES

• De vlucht