Stuur mij een man RECENSIE

Samen met haar man Jonathan, leidde Angela een gelukkig leven. Ze waren beide zeker van hun relatie en hadden zelfs een kinderwens. Totdat Jonathan twee jaar geleden plotseling kwam te overlijden. Angela’s wereld stortte in. Het huis waar ze met Jonathan woonde moest ze verkopen. Nu is het twee jaar later en nóg voelt Angela de sterke aanwezigheid van Jonathan om zich heen. Ze hoort zijn stem en voelt zich geleid bij beslissingen die ze neemt. Alhoewel Angela zich afvraagt of ze ooit met een andere man zo gelukkig kan worden als ze met Jonathan was, gaat ze toch weer op date. Jonathan heeft Angela immers ooit beloofd dat hij haar een nieuwe liefde zou sturen wanneer hij er niet meer zou zijn... Al gauw merkt Angela dat ze nog niet toe is aan een nieuwe relatie. Om haar zinnen even ergens anders op te zetten, boekt Angela twee tickets naar Griekenland. Eén voor zichzelf en één voor haar moeder Vivien. Tijdens de vakantie leren Angela en Vivien de charmante Griekse Georgios kennen. Hij neemt hen mee op sleeptouw en zowel moeder als dochter zijn nogal gecharmeerd van Georgios. Maar dan komt er een tweede man in beeld, de Engelsman Sean. Deze man is niet ongebonden, maar toch is er een klik tussen Sean en Angela. Constant vraagt Angela zich af of Jonathan één van deze mannen op haar liefdespad heeft gestuurd. Eenmaal thuis vinden er, op meerdere gebieden, een hoop veranderingen plaats.
Stuur mij een man is een liefdesroman met een ontroerende ondertoon. Met een heleboel emotionele bagage probeert Angela haar leven weer op te pakken. Carol Mason wisselt emotionele fragmenten af met luchtige, grappige gebeurtenissen. Dat laatste aspect zorgt ervoor dat dit boek toch een chicklit-karakter heeft. De hoofdpersonen in het boek zijn veelzijdig en spelen ieder op hun eigen manier een belangrijke rol in het leven van Angela. Ondanks de emotie die het boek met zich meebrengt, is het geen zware kost en leest het makkelijk weg. Het boek heeft een verrassend einde, dus ik zou zeggen: lezen dit boek!

Stuur mij een man

1  2  3  4  5

Angela’s echtgenoot Jonathan is twee jaar geleden plotseling overleden. Ze hoort nog steeds zijn stem, als een echo in haar hoofd. Hij heeft haar ooit beloofd dat ze niet alleen zou achterblijven. Maar Angela is nog niet toe aan een ander. De pijn is nog te fel. In een opwelling besluit ze om samen met haar moeder Vivien op vakantie naar Griekenland te gaan. Daar ontmoet Angela niet één maar twee mannen die recht in haar ziel lijken te kunnen kijken: Georgios, een aantrekkelijke Griek en de begripvolle Engelsman Sean. Zou het dan toch waar zijn? Gaat er iets magisch gebeuren? En hoe weet ze nou wie van de twee de ware is?