Niet verder vertellen RECENSIE

Cassie is dringend toe aan een nieuwe wending in haar leven. Haar vreselijke man is overleden, ze woont weer bij haar moeder en doordat ze de middelbare school nooit heeft afgemaakt, kan ze alleen maar rottige, slecht betaalde baantjes vinden. Ze neemt een besluit: ze liegt over haar opleiding. Dat levert haar een baan als assistente aan de universiteit op, waar ze colleges van de jonge professor Conner moet uitwerken. Tijdens haar tienerjaren had Cassie de grootste moeite met studeren, maar de colleges over diergedrag en natuur moedigen haar aan om de draad weer op te pakken. Ze volgt cursussen en leest wetenschappelijke boeken, waardoor ze zich verder kan ontwikkelen. Ondertussen gaat ze Conner steeds interessanter vinden, van wie ze maar geen hoogte krijgt.
In Niet verder vertellen gaat Cassie op zoek naar zichzelf. Het boek laat zien dat je je leven in eigen handen hebt, en dat je kunt zijn wie je wilt. Het boek is vlot geschreven en heeft een mooie boodschap. De uitgebreide passages over vogels spreken me wat minder aan. Toch zijn de natuurbeschrijvingen precies wat dit boek anders maakt dan de andere chicklits die ik tot nu toe heb gelezen. Mijn oordeel: een bijzonder boek.

Niet verder vertellen

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Cassie zit in de put. Ze heeft geen man meer, geen huis en geen geld. Voorlopig woont ze bij haar moeder en haar enige grote liefde is Sam, een ondeugende grijze roodstaartpapegaai. Dan doet Cassie iets wat eigenlijk tegen al haar principes indruist: ze liegt over haar opleiding. Het gevolg is een baan op de universiteit als assistent van de irritant aantrekkelijke professor Conner. Cassie begint haar sexy prof steeds leuker te vinden. Maar haar carrière en toekomst zijn gebaseerd op een leugen.

MEMBER RECENSIES

• De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel 2

• De moord in inkt - Helen Cox