Mijn supergeheime dagboek RECENSIE

Dit boek gaat over Polly Price, het is haar dagboek. In het boek is de moeder van Polly actrice. Ze heet Arabella Diamonte en speelt in een film die Verscheurend heet. Polly vind het niet leuk dat haar moeder actrice is. De reis naar Amerika is daarom dan ook verschrikkelijk. Als ze in Amerika aangekomen is, blijkt er één iemand normaal te zijn en dat is Will. De rest is maar vreemd. Die vreemde lui bestaan uit Aurora en Ophelia, die zijn zo irritant. Ze proberen Polly de hele tijd dwars te zitten. Aurora en Ophelia spelen ook in de film en de regisseur is ook getikt. In het boek vertelt Polly over alles wat ze meemaakt in Amerika tijdens en voor de opnamen van de film waar haar moeder in speelt. Ze maakt leuke dingen mee, maar ook minder leuke dingen. Polly merkt dat ze verliefd aan het worden is op Will. Langzaam merkt ook Will dat hij Polly erg graag mag. Ze praten samen over van alles. Aan het eind van het verhaal gebeurt er iets heel leuks met Polly. Wil je weten wat? Lees dan het boek! Ik vond het een super leuk boek. Werkelijk het leukste boek dat ik ooit heb gelezen!! Ze vertelt echt haar gevoelens in het boek en legt de moeilijke woorden in het boek uit, dus je begrijpt het altijd. Ik heb het in één keer uitgelezen, zo leuk vond ik het. De bladzijden zien er uit als of je een echt dagboek in je handen hebt. Ik vind het knap hoe Dee Shulman dat heeft gedaan. Soms krast ze gewoon iets door en dat is heel leuk. Ook de tekeningen in het boek zijn heel leuk. Ik hoop dat Dee Shulman nog meer van dit soort boeken gaat maken, ik wil ze allemaal lezen!

Mijn supergeheime dagboek

Dee Shulman

1 mei 2009

ISBN 9789048801558
    Uitgever Moon
  • Oorspronkelijke titel:

My totally secret diary - on stage in America
  • Ondertitel:

Op het toneel in Amerika

Moon

Kinderboeken 4-9

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

De moeder van Polly Price is actrice en gaat naar San Francisco, Amerika om mee te spelen in een toneelstuk. Polly gaat mee, en wordt tijdens de repetities opgevangen door Donna, die erop moet letten dat ze wel gewoon haar huiswerk doet. De oppas moet ook een oogje houden op de vier jonge acteurs die meespelen in het toneelstuk. De jongens vindt Polly wel aardig, vooral Will, maar de twee meisjes zijn heel verwaand en gemeen. Uiteindelijk geeft Polly ze een koekje van eigen deeg… In haar handgeschreven dagboek vol humoristische illustraties beschrijft Polly al haar belevenissen. Een grappig kijkje achter de schermen van een professioneel toneelgezelschap.

- Leeftijd: 8+

MEMBER RECENSIES

• De nieuwe collega