Bubbels & Blessings RECENSIE

Na de achterkant van dit boek gelezen te hebben, verwachtte ik dat dit boek zou gaan over de periode waarin Helen, Brenda en Floor geen seks zouden hebben. Niets is minder waar, bijna het hele boek is er geen sprake van een weddenschap en is de mannenjacht volop geopend. Het “Sex and the City”- achtige leven wat de drie vrouwen erop na houden is af en toe een beetje té, en naar mijn gevoel overdreven. Ik had dan ook moeite me in te leven. In de eerste hoofdstukken worden de karakters neergezet, maar er wordt ook een hoop weggelaten, waardoor de personages, maar ook het verhaal af en toe incompleet lijken. Dit is natuurlijk minder als je ook het eerste boek van Yvonne Ramerman hebt gelezen. Toch is het boek ook wel los te lezen, het duurt alleen iets langer voor je erin komt. Wel lees je er dan gemakkelijk doorheen: het is vlot geschreven met veel spreektaal, simpele zinnen en het verhaal is aardig. Ik had het leuk gevonden als het “ramadan” verhaal meer centraal had gestaan, omdat de verhalen dan nog iets meer samenkomen en er een duidelijker verhaallijn is. Maar misschien komt dat in het volgende boek?

Bubbels & Blessings

1  2  3  4  5

Helen, Brenda en Floor zijn al meer dan tien jaar vriendinnen door dik en dun. Helen is succesvol jurist bij een toonaangevend advocatenkantoor, Floor is net afgestudeerd accountant en Brenda is dochter uit een rijk gezin. Na alle gebeurtenissen in New York komt hun leven op een keerpunt tijdens een goed gesprek in hun favoriete café. Ze gaan een weddenschap aan om drie maanden in ramadan te leven wat betreft seks en willen nu alleen nog maar een serieus en geordend leven. Helen houdt zich afzijdig en ziet het als geen zware klus, totdat ze dan wellicht toch de 'ware' ontmoet? Doorbreekt ze de afspraak met haar vriendinnen?

• Populaire boeken die in juni 2021 verschijnen

• Waar is de cast van Teen Wolf nu

• 10 redenen waarom Stephen Amell een lekker ding is