Wespennest RECENSIE

Soms heb je van die boeken die je op basis van de omslag nooit mee zou nemen naar huis. Omdat de kleurstelling niet werkt, er een vaag plaatje op staat of de tekst op de voorkant. Wat het bij De Moedermaffie - Wespennest is weet ik niet, maar ik had het boek nooit zelf meegenomen. Maar wat bén ik blij dat ik deze heb gelezen. Je komt maar zelden zo''n ongelooflijk goed boek tegen. Werkelijk alles klopt: de humor, de vaart, de hoeveelheid romantiek, maar bovenal: een sympathieke hoofdpersoon die - net als jij en ik - ook wel eens blunders maakt. Geen perfect slank en jong ding die in een hippe wereld de blits maakt en de knapste man van het land aan de haak slaat. Gewoon een pas gescheiden moeder die geen idee heeft wat ze met haar leven aanmoet. De onzekerheden van een vrouw die met haar twee kinderen op straat wordt gezet door haar echtgenoot, zijn ongelooflijk raak beschreven door Kerstin Gier. En dat alles wordt overgoten met een ijzersterke laag humor. Meerdere malen was ik keihard aan het lachen (tot verbazing van mijn omgeving) om het verhaal. Ik kan niet wachten op deel twee!

Wespennest

1  2  3  4  5

Constanze is begin dertig, beeldschoon, chaotisch én pas gescheiden. In de buitenwijk waarheen ze met haar twee– niet minder chaotische – kinderen verhuist om een nieuw, beter leven te beginnen, wacht haar een onaangename verrassing. Er lijken slechts voorbeeldige gezinnen te wonen. Modelmoeders met modelkinderen en modelhuwelijken. Sneller dan haar lief is, raakt Constanze verstrikt in het dagelijkse leven van de Insectenbuurt. Het blijkt een mijnenveld van moordende concurrentie, ingemene intrigesen achterbakse omweggetjes. Alleen het recht van desterkste telt! Om in dit wespennest te overleven, neemt Constanze het heft in eigen handen. Met een stel gelijkgestemde vriendinnen richt ze de moedermaffia op, een kleine, maar zeer effectieve guerrilla-organisatie die chaos in de orde schept.

MEMBER RECENSIES

• Ik zie je in de kosmos