Gossip Girl The Next Generation 2: Meer, meer, meer RECENSIE

In de nieuwe serie van Cecily von Ziegesar staat het leven in Manhattan weer centraal. Dit keer draait het niet om Blair, Serena en hun vrienden, maar om de drieling Carlyle. Het is wel even wennen aan alle nieuwe namen, maar je bent binnen de kortste keren opgenomen in de vriendenkring van Owen, Baby en Avery! In dit tweede deel van de Next Generation-serie is Owen verliefd op een meisje dat hij in de zomervakantie heeft ontmoet. Zij is echter de vriendin van zijn beste vriend en hij is wel zo loyaal aan zijn vrienden dat hij haar laat gaan. Die loyaliteit zorgt er natuurlijk niet voor dat de liefde van je leven ook meteen uit je hoofd verdwijnt. Hoe zal Owen dit probleem gaan oplossen? Baby heeft hele andere liefdesproblemen. Zij heeft de meest begeerde jongen uit Manhattan aan de haak geslagen, maar hij heeft wel een heel ander leven dan haar. Zal Baby hem losser kunnen maken? Avery heeft nog nooit een vriendje gehad en heeft dus geen enkele last van jongens. Geen vriendje blijkt echter ook nadelen te hebben, die ze probeert te vergeten door zich overal voor in te zetten en veel vriendinnen te maken. Deze oplossingen blijken alleen niet voor alles te kunnen zorgen..
De eerste Gossip Girl boeken leken voor wat oudere meiden geschreven, omdat Blair en Serena zich met ‘oudere’ onderwerpen bezig hielden. En de Carlyle-drieling lijkt ook jonger door hun gedrag en hun vrienden. Hierdoor is de nieuwe Gossip Girl-serie ook leuk voor de net iets jongere lezers. Maar de schrijfstijl, de roddels en de vele chique gebeurtenissen in het boek zijn net zo goed als in de eerste serie! Von Ziegesar heeft haar lezerspubliek dus alleen maar groter gemaakt, door ook de jongere generatie wat te bieden. Gelukkig dat ze weer een nieuwe generatie heeft bedacht, waar we nog heel wat boeken mee vooruit kunnen, want een leven zonder Gossip Girl is natuurlijk ondenkbaar. Een aanrader voor alle oude Gossip Girl-fans, maar ook voor jongere meiden die een keer een Gossip Girl willen proberen!

Gossip Girl The Next Generation 2: Meer, meer, meer

Cecily von Ziegesar

6 februari 2011

ISBN 9789022559123
    Uitgever Boekerij
    252 pagina's
  • Oorspronkelijke titel:

Gossip Girl: the Carlyles #2
  • Ondertitel:

Gossip Girl The Next Generation #2

Boekerij

Feelgood/ Chicklit

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

In hun eerste, opwindende week aan de Upper East Side in Manhattan heeft de Carlyle-drieling een verpletterende indruk gemaakt. Owen is Best Friends Forever met Rhys Sterling, maar wat zal er gebeuren als ze allebei vallen voor hetzelfde meisje? Baby heeft het vriendje van it-girl Jacqueline Laurent afgepakt en haar zusje Avery is goed op weg om Jacquelines plaats in te nemen als de nieuwe it-girl. Jacqueline is op oorlogspad, en ze heeft nog maar één doel: de Carlyle-meisjes moeten zo gauw mogelijk hun Louis Vuitton-tassen inpakken en teruggaan naar waar ze vandaan komen. Is Manhattan groot genoeg voor zoveel drama?

MEMBER RECENSIES

• Phobos 2