Cappuccino in Costa Rica RECENSIE

Cappuccino in Costa Rica is het beste boek van Belinda Jones dat ik gelezen heb! Ava staat op het punt een café te beginnen in Bath. Als het pand dat ze op het oog heeft onder haar neus wordt weggekaapt, besluit ze - na lang aandringen van zijn kant - haar vader en zijn nieuwe vrouw in Costa Rica op te zoeken. Hij heeft het geld en zij de kennis om een café in Costa Rica te beginnen, het land waar de koffiebonen groeien. Eenmaal in Costa Rica aangekomen lopen de zaken anders dan Ava had gedacht. Belinda Jones is een meesteres in het beschrijven van verre oorden, exotische natuur, toeristische attracties en mooie mannen. Na het lezen van haar boeken heb je telkens weer het idee dat je op vakantie geweest bent. En zo is het ook bij Cappuccino in Costa Rica. Ik heb het land leren kennen, terwijl ik tegelijk heb genoten van een vrolijk, wijs en romantisch verhaal. Het lukt Belinda in elk boek weer om naast een romantisch verhaal, ook een wijze les mee te geven aan de lezer. Belinda’s stijl is moeilijk te vertalen, blijkt ook weer in dit boek, waarin ik - vooral in het begin - nogal ‘ns struikelde over de gekunstelde zinnen. Maar dat komt verderop in het boek helemaal goed. Dan ga je zo op in het verhaal, dat je alleen nog maar dat ene Happy End wil. Cappuccino in Costa Rica is romantischer dan Verliefd op Capri en spannender dan Parels in het paradijs. Satisfaction guaranteed!!

Cappuccino in Costa Rica

1  2  3  4  5
    (7 stemmen)

Koffieliefhebster Ava Langston weet precies wat ze wil: een eigen koffietent in een winkelgalerij in Bath. En een leven zonder gecompliceerde relaties. Haar plannen worden helaas verstoord als haar vader opbelt en vraagt of ze het eerstvolgende vliegtuig naar zijn nieuwe thuisland Costa Rica wil nemen om zijn kersverse echtgenote Kiki te ontmoeten. Onmiddellijk het vliegtuig naar Midden-Amerika te pakken om daar haar nieuwe stiefmoeder te leren kennen is wel het laatste waar Ava op zit te wachten. Totdat haar vader de mogelijkheid biedt haar eigen cafe aan een Costaricaanse boulevard te gaan runnen. Het beeld van schuimende cappuccino’s in zo’n fantastisch koffieland kan ze niet weerstaan. Ze heeft er alleen niet op gerekend daar Santiago te ontmoeten, haar sexy maar koppige concurrent. Ook is daar Ryan, die denkt dat het romantisch is om om zes uur ’s ochtends door de toppen van het regenwoud te slingeren. Van beide mannen krijgt ze vlinders in haar buik, maar wie verovert haar hart…?

MEMBER RECENSIES

• Je had moeten gaan