Het leven is te kort om cakejes te glazuren RECENSIE

Alice leeft niet haar droomleven, maar telt haar zegeningen. Ze heeft een baan bij een platenmaatschappij, een krenterige maar degelijke vriend en controle over haar lichte dwangneuroses. Als ze onverwacht de kans krijgt om een half jaar in New York te werken om popster Wyatt Brown weer te laten zingen, laat ze haar angsten en neuroses achter voor haar droom. Maar alles zit tegen: de bestemming blijkt niet NY maar een klein dorpje in Ohio en de humeurige Wyatt wil nooit meer zingen. Alice kan dus meteen weer terugkeren naar haar oude, saaie leven. Tot er een sneeuwstorm losbarst die haar leven voorgoed verandert. Door de prettige, humoristische schrijfstijl zit je meteen in het verhaal. De misverstanden die ontstaan door het stuntelige gedrag van de sympathieke Alice doen denken aan de heldinnen uit romans van Sophie Kinsella. En dat is een compliment, want Alice belandt in de meest hilarische situaties waar regelmatig om te lachen valt. Hoewel het einde zich laat raden – wie o wie zou haar grote liefde zijn, de saaie en vrekkige Stephen of de mysterieuze, knappe popster? – is dit wel een boek dat je in een ruk uitleest. De cakejes waarnaar de titel verwijst maken geen groot deel uit van het boek, maar dat maakt het verhaal niet minder smakelijk. Het leven is te kort om cakejes te glazuren is een humoristische en romantische chicklit roman. Ik kan maar een ding zeggen: dat smaakt naar meer!

Het leven is te kort om cakejes te glazuren

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Alice heeft een vaste baan bij een platenmaatschappij in Londen, ze woont samen met de degelijke Stephen en houdt heel erg van schoonmaken. Op een maandagochtend krijgt Alice van haar nieuwe baas een droombaan aangeboden. In New York! Ze moet de ooit succesvolle popzanger Wyatt Brown zo gek zien te krijgen een nieuw album op te nemen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ten eerste durft Alice niet te vliegen. Ten tweede blijkt Wyatt helemaal niet in New York te wonen maar op een ranch in een uithoek van Ohio. En ten derde wil hij nooit, maar dan ook nooit meer zingen. Alice kan die onaardige Wyatt niet uitstaan. Ze wil meteen weer terug naar huis. Maar dan gaat het stormen in Ohio.

MEMBER RECENSIES

• Doorbreek de glazen muur

• De Mitford Moorden: Unity - Jessica Fellowes