Voor jou RECENSIE

Lou Suffern wordt vergeleken met het Witte Konijn uit Alice in Wonderland. Hij lijkt altijd vreselijk te laat te zijn voor een belangrijke afspraak, maar komt telkens op het nippertje op tijd. Voor de deur van zijn kantoor ontmoet hij de zwerver Gabe: een man die aan de hand van schoenen veel kan vertellen. Lou herkent iets van zichzelf in Gabe en biedt hem een baan aan op zijn kantoor. Hij komt er al snel achter dat er iets met de zwerver is. Hij heeft iets vertrouwds, iets bekends en lijkt alles over Lou te weten. Hij begint zich af te vragen wie Gabe nu werkelijk is. De personages zijn goed neergezet, het verhaal is echt prachtig geschreven en het einde is erg ontroerend en heeft een mooie boodschap. Dit allemaal maakt dit boek een must om als kerstcadeau te geven (of te ontvangen).

Voor jou

Cecelia Ahern

1 oktober 2009

ISBN 9789044613858
    Uitgever Prometheus
  • Oorspronkelijke titel:

The gift

Prometheus

Feelgood

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Als je voor kerst één ding zou mogen wensen, wat zou dat dan zijn? Lou Suffern vecht elke dag tegen de klok. Hij moet altijd op twee plaatsen tegelijk zijn. Hij moet altijd twee dingen tegelijk doen. Als hij slaapt, dan droomt hij. Als hij thuis is bij zijn vrouw en kinderen, is zijn hoofd eigenlijk al ergens anders. Als hij op een ochtend naar zijn werk gaat, ontmoet Lou de dakloze Gabe, die buiten zijn kantoor op de stoep zit. Hij raakt geïntrigeerd door hem, en omdat hij denkt dat het handig is hem in de buurt te houden, regelt Lou een baantje voor Gabe in de postkamer. Maar al snel betreurt hij zijn liefdadigheid. Terwijl kerst steeds dichterbij komt, zal Lou's leven onherroepelijk veranderen door deze kleine, vriendelijke daad.

MEMBER RECENSIES

• De bewaarder van gevonden voorwerpen

• Hannahs vlucht - Jan Eliasberg