De laatste schreeuw RECENSIE

Chevy Bankes is gek op het geluid van paniek, ondraaglijke pijn en overgave. Hij kan uren naar de zeven jaar oude cassettebandjes luisteren met de stem van Beth. Zij taxeert antieke voorwerpen en voor een nieuwe opdracht krijgt ze een reeks dure poppen binnen. Iedere pop mankeert wel iets: bij de een zitten er scheurtjes in de benen en bij de ander is het mechanisme van de bewegende ogen kapot. Bij de FBI proberen ze verschillende moorden op te lossen. De vrouwelijke slachtoffers vertonen wel erg veel overeenkomsten met de antieke poppen; de lijken zijn zo achtergelaten alsof ze precies nagemaakt zijn. Het verhaal wordt voornamelijk door agent Neil Sheridan verteld, met tussendoor stukken geschreven vanuit het oogpunt van Beth en van Chevy. In het begin kwam ik erg moeilijk in het verhaal. De personages leken niet echt tot leven te komen en sommige stukken waren langdradig. Echter over de helft begon het verhaal spannend te worden en ontpopte De laatste schreeuw zich toch nog tot een pageturner. Het plot zit zo goed in elkaar, dat dat het begin van het boek ook weer goed maakt. Ik denk dat dit verhaal nog beter tot zijn recht zou komen in een verfilming.

De laatste schreeuw

1  2  3  4  5

Hij drukte de opnameknop in en ging op zijn knieën naast de ballerina zitten. De cassetterecorder nam haar gejammer op, dat nu door haar gebroken kaak vervormd werd maar toch nog prachtig klonk, en haar angst bereikte een hoogtepunt toen hij zich over haar heen boog. Nog maar een paar schreeuwen te gaan. Klik. Bandje vol. Hij opende zijn ogen en bekeek zijn werk. Goed genoeg. Hij pakte zijn .38 Ruger uit zijn tas en veegde de slaap van de vrouw schoon. Ze lette helemaal niet meer op hem en haar gegil was afgezwakt tot snikken in haar ademhaling, alsof ze besefte dat het afgelopen was. Chevy mat twee centimeter recht omhoog, markeerde de plek met een wenkbrauwpotlood en zette de loop van het pistool er precies op.

MEMBER RECENSIES

• Hotel du lac