Miss Dahl's heerlijkheden RECENSIE

Sommige mensen kunnen ook alles. Ze is mooi, succesvol als model en als schrijfster en ze kan ook nog koken... Sophie Dahl schrijft in dit kookboek uitgebreid over haar herinneringen van vroeger en de rol van eten in haar leven. Toen ze klein was, toen ze jong was en werd ontdekt als "dik" model, maar ook recente herinneringen. Haar verhalen over bourgondische maaltijden en allerlij lekkernijen deden mij het water in de mond lopen en toen had ik de recepten nog niet eens bekeken! Elk recept heeft een persoonlijk verhaal en het boek geeft een heel gezellig en huiselijk gevoel. De recepten zijn opgedeeld in de 4 seizoenen en een apart hoofdstuk voor toetjes. Per seizoen zijn er (vegetarische)ontbijt-, lunch- en dinergerechten die laten zien dat lekker eten ook heel gezond kan zijn. Zoals zeebaars met salsa van zarte olijven en babycourgettes, crumble met bramen en appel, salades, frittata, soepen, enz. Leuk voor het koken, maar ook leuk om gewoon door te bladeren.

Miss Dahl's heerlijkheden

Sophie Dahl

9 oktober 2009

ISBN 9789049998820
    Uitgever Truth and Dare
  • Oorspronkelijke titel:

Miss Dahl's voluptuous delights

Truth and Dare

Kookboeken

1  2  3  4  5

In deze luxe, geïllustreerde foodmemoir deelt Sophie Dahl – auteur en topmodel – geheimen uit haar eigen keuken, grappige anekdotes over voedsel en favoriete recepten met haar lezers. Miss Dahls heerlijkheden is net zo sexy als het klassieke kookboek van Sophia Loren, en ademt dezelfde sfeer uit als Rode rozen en tortilla’s en Chocolat. De onweerstaanbare gerechten voor elk seizoen maken het tot het ultieme cadeau voor iedere vrouw. Sophie Dahl jojode als model van rubensrond naar superskinny, volgde allerlei diëten van Atkins tot raw food en ontwikkelde uiteindelijk een gezonde relatie met eten. Ze kookt en eet met smaak en laat met dit boek zien dat gezond en lekker eten niets te maken heeft met jezelf uithongeren of jezelf volproppen, maar juist alles met genieten.

MEMBER RECENSIES

• Ibiza, de erfenis