Glamour in Californië RECENSIE

Ik vond dit echt een super leuk boek! Ik heb nog geen andere boeken van Belinda Jones gelezen, maar ik geloof dat ik dat toch maar snel moet doen! Glamour in Californië gaat over een groep Britse vrienden die met zijn allen op vakantie naar Californië gaan, om daar een andere vriendin - Helen - op te zoeken die naar Californië is geëmigreerd. Het verhaal wordt verteld vanuit de hoofdpersoon Lara, die één van de vrienden uit de vriendengroep is. Eenmaal aangekomen in Californië zien ze dat Helen compleet veranderd is (van sullig en slonzig in een ware surfgodin). Helen zegt dat dit te danken is aan de mysterieuze California Club. De vrienden krijgen allemaal het aanbod om ook lid van deze club te worden. Ze mogen allemaal één wens doen, die voor het eind van de vakantie uit zal komen. Om toe te treden tot de club en ervoor te zorgen dat de wensen inderdaad uitkomen wordt een ieder op een eigen “missie” gestuurd. Lara heeft gewenst dat ze kwaliteitstijd met alle vrienden wil hebben op deze vakantie, zodat ze eens goed met iedereen kan bijpraten. Haar missie is dan ook om bij iedereen op bezoek te gaan tijdens hun eigen missies. Maar wat Lara echt had willen wensen is dat Elliot, op wie ze al zo lang verliefd is, ook verliefd op haar zal worden in plaats van zijn verloofde Elise, die beiden mee zijn op vakantie. Het boek neemt je mee langs alle verschillende missies, gezien vanuit de ogen van Lara en beantwoord uiteindelijk de vraag of alle wensen inderdaad uit zullen komen. Het leuke aan het boek is dat alles tot aan het einde toe een beetje mysterieus blijft. Je blijft je afvragen wat die California Club nu precies is en of alle wensen inderdaad uit zullen komen. Je wordt zo nieuwsgierig gemaakt, dat je echt door wilt blijven lezen. Een echte pageturner dus! Vaak heb ik bij een verhaal wel een beetje een idee wat me te wachten staat, wat er allemaal gaat gebeuren. Dat had ik bij dit boek totaal niet en daarom vind ik het echt een topper! Het thema van het boek is heel herkenbaar. Het gaat over een hechte vriendengroep die in de loop der tijd een beetje uit elkaar gegroeid is. In het echte leven gebeurt dit ook vaak, omdat iedereen een andere weg inslaat of andere keuzes maakt. Dit boek laat zien dat je moet vechten voor je vriendschappen, dat ze te waardevol zijn om zomaar uit elkaar te laten groeien. In het boek komt veel humor voor, maar ook genoeg frustrerende en verdrietige momenten. Ik heb zelfs even een traantje weggepinkt. Ik heb gelijk zin gekregen om naar Californië te gaan, naar alle plekken waar het boek zich afspeelt. En laat ik dat nou net voor september op de planning hebben staan… Madonna Inn, here I come!

Glamour in Californië

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)

Van de auteur van de bestsellers Verliefd op Capri en Parels in het Paradijs is deze nieuwe titel weer eentje om bij weg te dromen. Als Lara Jones op het vliegtuig naar het zonnige Californie stapt, is haar oude vriendin Helen wel de laatste die ze daar verwacht. Haar sullige, slonzige vriendin is veranderd in een elegante, modebewuste surfgodin. Het geheim van haar geweldige nieuwe leven vol glitter en glamour? De mysterieuze California Club. Het aanbod om ook lid te worden van de club – en een wens, die gegarandeerd uitkomt voor ze weer teruggaan naar huis – is voor Lara en haar vrienden te mooi of af te slaan. Zou dit Lara’s kans zijn om na tien jaar smachten eindelijk het hart van haar beste vriend Elliot te veroveren? Of betekent het feit dat hij de reis maakt met zijn nieuwe verloofde dat het voor Lara tijd is om een nieuwe droom te bedenken?