Nachtleven RECENSIE

Wanneer je besluit aan dit boek te beginnen, raad ik je aan om het voorgaande boek, Bloedzusters, eerst te lezen. De verhaallijn van deze boeken zit ingewikkeld in elkaar en uitleg ontbreekt. Zonder het lezen van het eerste deel, snap je er werkelijk geen snars van. Ik moest mezelf constant dwingen om dit boek uit te lezen, en het is me helaas niet gelukt. De complicaties binnen dit boek doen het verhaal de das om, waardoor mijn interesse naar een aantal bladzijden al was verdwenen. Ook werd ik moe van de oppervlakkige vampierenpersonages, die zich niet lijken te ontwikkelen, hoewel er toch heel veel tijd voorbij gaat. Ik vind het tergend irritant dat de schrijfster niets heeft gedaan met de potentie van het verhaal; het zou een spannend boek kunnen zijn, maar dat is het helaas niet. Ik vind Nachtleven minder boeiend dan Bloedzusters. Het voelt een beetje alsof er doorgeborduurd wordt op een verhaal dat eigenlijk al een einde kent. Geen succes, helaas. Jammer.

Nachtleven

1  2  3  4  5
    (6 stemmen)

Lilith Todd heeft aan veel dingen een bloedhekel: Nieuwbloedvampiers, haar zin niet krijgen, haar moeder, lelijke mensen, arme mensen, nerds... Maar wie ze hartgrondig háát, zijn haar vader en Cally Monture, zijn bastaarddochter. Sinds Lilith weet van het bestaan van haar halfzus, is ze vastbesloten niet langer mee te liften op haar vaders macht en rijkdom, maar het op eigen kracht te maken. En nu topfotograaf Kristof diep onder de indruk blijkt van haar adembenemende schoonheid, weet ze ook hoe: ze wordt model. Cally heeft andere problemen. Sinds ze weet wie haar vader is, is het nog belangrijker om haar relatie met Peter, een echte Van Helsing en dus vampierjager, geheim te houden. Hun liefde komt steeds meer onder druk te staan, zeker wanneer Liliths vriend Jules haar vraagt voor het grote Rauhnacht Bal. De spanning tussen de twee vamps loopt hoog op. Cally en Lilith zullen beiden moeten vechten voor erkenning in de wereld van de machtige Oudbloedvampiers.

- Leeftijd 12+