Het gebeurde op een dinsdag RECENSIE

Kippenvel. Dat krijg je van het lezen van het eerste deel van dit boek. En niet omdat het zo''n ontzettend goed boek is, maar gewoon omdat het verhaal te erg voor woorden is. Charlene en Lisa zijn de meisjes van tien jaar oud die in 1999 werden ontvoerd en verkracht in het Engelse Hastings. In Het gebeurde op een dinsdag vertellen zij hun eigen niets verhullende verhaal. Het boek is opgedeeld in twee delen, waarbij in het eerste deel het ontvoeringsverhaal wordt verteld en in het tweede deel het verwerkingsproces wordt beschreven. Het eerste deel is ronduit verschrikkelijk. Je leest het absoluut niet voor je lol, want Charlene en Lisa vertellen tot in detail wat de pedofiel hen heeft aangedaan. Tevens vertellen ze een stukje over hun achtergrond die voor de meiden verschillen als dag en nacht. Ook bijzonder om te lezen is hoe de meiden er destijds mee omgingen en hoe heilig ze de pedofiel geloofden. In deel twee vertellen de dames hoe het verwerkingsproces verloopt en dat gaat niet zonder slag of stoot. Ze beginnen te twijfelen aan alles en iedereen en wie is er nog te vertrouwen? Bovenal komen er uit deze vreselijke situatie twee ontzettend sterke vrouwen. Erg knap dat ze na al die jaren weer beste vriendinnen zijn en het verleden achter zich laten.

Het gebeurde op een dinsdag

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

In 1999 worden de tienjarige Charlene en Lisa op weg naar school in een auto getrokken. Vier dagen lang worden zij gevangengehouden, gemarteld, verkracht en bijna vermoord. Het nieuws over de verdwijning van de meisjes beheerst dagenlang alle media, tot er een wonder gebeurt: ze worden levend teruggevonden. Het gebeurde op een dinsdag is het bewonderenswaardige relaas van Charlene en Lisa over deze periode.

MEMBER RECENSIES

• Valerius Verrens 5 - Vijand van Rome