Zoet verlangen RECENSIE

Florence dacht dat ze het allemaal voor elkaar had; een leuke man en kind en een fijne baan in een antiekwinkel die ze runt samen met een vriendin. Opeens gaat er van alles mis: haar man verlaat haar, ze wordt ontslagen en ze blijkt ziek te zijn. Nou, dat wordt een gezellige roman, denk je nu misschien? Ja, dat wordt het inderdaad, want al deze dramatische voorvallen worden gelukkig goed gerelativeerd. Niet zo simpel als: ‘mijn man heeft me verlaten, ach ik vind wel een andere’, maar met een goed doordachte balans tussen verdriet en humor, tussen wanhoop en hoop. Natuurlijk is er ook de nieuwe man, die Florence al snel het hoofd op hol brengt. Eén ding kan hij in elk geval heel goed: haar thee brengen als troost. Dit boek speelt zich af in Londen, maar het zou in elke andere plaats kunnen zijn waar afternoon tea een gewoonte is. De auteur draagt dit boek op aan alle mensen die wel eens een slechte dag hebben. Leuke chicklit om op de bank te lezen, zakdoekjes binnen handbereik als je snel huilt. Ik weet zeker dat je ook een aantal keer hardop zult lachen.

Zoet verlangen

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Florence Darling is een opgewekte vrouw van negenendertig die positief in het leven staat en er trots op is dat ze wel tegen een stootje kan. Het ongeluk dient zich immers altijd aan met drie gebeurtenissen tegelijk in haar leven! Dus wanneer ze op een ochtend op straat wordt gezet door haar zakenpartner en 's middags wordt verlaten door haar echtgenoot, weet Florence dat er nog meer slecht nieuws op komst is. Als haar zoon Monty niet lang daarna terugkomt van een rondreis door Australië blijkt al snel wat dat is. Tot haar schrik blijft het daar niet bij. Florence' plan om haar huis te verbouwen tot een tearoom dreigt te mislukken, haar zus blijkt labieler dan ze dacht en waarom laat de huisarts zoveel berichten achter op de voicemail? Maar dan komt aannemer Will langs, een man met verborgen culinaire talenten, en Florence' leven, met al zijn ups en downs, ziet er ineens een stuk vrolijker uit.