Het dagboek van Juul RECENSIE

Iedereen die de Libelle leest kent natuurlijk de columns van Juul. Juul heeft een zwaar leven, ze is moeder van een puberende zoon, al een paar jaar gescheiden van Theo en heeft een zware baan met een baas die om te schieten is. Gelukkig heeft Juul een paar goede vriendinnen die haar door al haar problemen heen helpen en werkt zij met veel plezier als vrijwilligster in een hospice. Alle columns uit de Libelle  zijn nu gebundeld in een boek en voor degene die, net als ik, later in het verhaal zijn gekomen, een mooi begin van het leven van Juul. Voor veel moeders is het een herkenbaar verhaal. Ik ben zelf geen moeder, maar ook ik vind het een leuk boek. Het is erg leuk en humoristisch geschreven en zit vol leuke lachmomenten. Het dagboek van Juul is een heerlijk boek voor een dagje op het strand of in je luie stoel in de tuin, je leest het zo weg en voor je het weet heb je het al weer uit.

Het dagboek van Juul

1  2  3  4  5

Sinds 2002 is het dagboek van Juul niet meer weg te denken uit Libelle. Al jaren staat Juul boven aan de lijst met meest gelezen columns; de ene lezeres begint met de befaamde stukjes, de andere bewaart Juul als toetje. Het dagboek van Juul begint als ze als gescheiden moeder haar puberende zoon op het rechte pad probeert te houden. Als haar zoon op kamers gaat, ontmoet Juul de Fransman Arthur. In 2009 wordt ze ernstig ziek.
    Juul is herkenbaar voor vele lezers; het zit ons allemaal wel eens tegen, maar als je last hebt van een puberend kind, niet gezegend bent met het talent de juiste outfit te kiezen en eigenlijk ook niet zo heel goed kunt koken, is humor het enige wat je staande houdt. En humor heeft Juul in overvloed.
    Het dagboek van Juul staat vol rake observaties en cynische verslagen van een vrouw die het gewoon niet altijd even gemakkelijk heeft.

MEMBER RECENSIES

• Selection - Lang & gelukkig